اخبار

.

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید ، مهندس علی محسنی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران با گرامیداشت هفته بسیج به خصوص  به همه همکاران بسیجی ، تمامی همکاران را به تلاش بی وقفه برای تحقق اقتصاد مقاومتی که فعالیتی صد درصد بسیجی است در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فراخواند. وی با اشاره به حضور فعال در نمایشگاه بزرگ کشاورزی و صنایع وابسته و بازخورد بسیار خوبی که در معرفی سامانه ارتباطی 1559 داشته و همچنین ابراز خرسندی از حل چالش ها و موانع پیش رو افزود همه ما موظف به معرفی برند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سامانه 1559 هستیم و باید پاسخگوی نیازهای کشاورزان در زمینه تمامی نهاده ها باشیم.

وی با اشاره به موفقیت های کسب شده در 8 ماهه سال 95 اضافه کرد تامین و توزیع حدود 85هزار تن نهاده کشاورزی شامل انواع کودهای کشاورزی ، انواع بذور زراعی و علوفه ای و همچنین آفت کش های نباتی در هشت ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل واقعاً قابل توجه می باشد ولی این موضوع به هیچ وجه نباید ما را مغرور نماید بلکه باید با تمامی قدرت و توان تا پایان سال این روند را به میزان چشمگیری ارتقاء و استمرار ببخشیم.

 وی در ادامه نکات اساسی را پیرامون وظایف محوله به هر یک از بخش ها یاد آورد شدند که به شرح ذیل میباشد :

*مشارکت همکاران بخصوص کارشناسان و مسئولان واحدها برای اجرایی کردن تمامی موارد مرتبط با باشگاه کشاورزان و سامانه ارتباطی 1559 باید بطور جدی پیگیری شود.

*به هیچ عنوان حتی یک گرم رسوب بذر بخصوص بذر شلتوک برنج در سال جاری نباید در انبارهای استان داشته باشیم و تمامی توان نیرو و ابتکار لازم باید در این رابطه بکارگیری شود و هیچ گونه عذری در این زمینه قابل پذیرش نمی باشد چرا که هرگونه رسوب بذر مستلزم هزینه های بسیار زیاد و سنگین است.

*هرگونه خرید بذر بخصوص شلتوک برنج از پیمانکاران تولید بذر باید در قالب برنامه ابلاغی باشد و خرید بالاتر از برنامه به هیچ وجه پذیرفته نیست.

*فرآیند عضوگیری توسط باشگاه کشاورزان باید با شتاب بیشتری ادامه یابد و در این راستا ، کشاورزان پیشرو و کشاورزان پیمانکار تولید بذر دراولویت خواهند بود.

*برای تسریع در فروش کودهایی که مدت زیادی در انبارها دپو شده اند می توان با فروش به صورت مدت دار اقدام کرد.

*حضور شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در نمایشگاه بزرگ کشاورزی و صنایع وابسته با درجه عالی انجام گرفت و در این رابطه از همه همکاران را به خصوص همکارانی که در این قسمت حضوری مداوم داشته اند (( آقایان شالیکار ، امامی و افراسیابی )) تقدیر می شود.

*هماهنگی بین واحدهای مختلف تحت پوشش معاونت فنی و تولیدی و معاونت اداری ، مالی و بازرگانی باید بیش از پیش افزایش یافته تا اهداف این بخش ها در سریعترین زمان ممکن محقق گردد.

*مطالبات از کارگزاران باید به حداقل ممکن کاهش یافته تا به صفر برسد.

*در زمینه باشگاه کشاورزان خوشبختانه فعالیت آن در سطح استان مازندران آغاز شده است و برای تداوم فعالیت آن هماهنگی لازم با بانک کشاورزی ، هواشناسی و کارشناسان فنی مرتبط و بخش آنالیز آب و خاک باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و تفاهم نامه های مرتبط در این بخش توسط معاونت های فنی و تولیدی و معاونت اداری ، مالی و بازرگانی تهیه شده و هرچه سریعتر اجرایی گردد.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای مختلف به تقصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه ، منتهی به اتخاذ تصمیم شد.

تصمیمات متخذه :

  1.  واحد بازرگانی موظف شد ساز و کارهای لازم را در جهت افزایش جذب و توزیع  انواع کودها ((بخصوص کودهای پرمصرف)) با توجه به نیاز شدید استان فرآهم نموده و نسبت به توزیع این کودها اهتمام لازم را داشته باشد.
  2. معاونت فنی و تولیدی به اتفاق واحدهای تحت پوشش موظف شدند تمامی نیازهای مرتبط با بذور شلتوک برنج را برابر برنامه ابلاغی تامین نموده و نسبت به توزیع آن به طورکامل اقدام نماید..
  3. واحد ماشین آلات کشاورزی موظف شد نسبت به برگزاری نشست های هفتگی با مسئولان واحدهای بزرگ تولیدی ماشین آلات کشاورزی در سطح استان اقدام نموده و انعقاد قرارداد فروش وکالتی با شرکت بادله و سبز پوش زمنیه را برای فروش ماشین آلات کشاورزی رایج مورد نیاز استان فراهم نماید.
  4. اطلاع رسانی پیرامون معرفی باشگاه کشاورزان توسط تمامی واحد ها بطور  جدی پیگیری شود و از تمامی راهکارها و فرصت ها در این زمینه استفاده شود.
  5. برای ترویج و توسعه و کاربرد کود تمام ارگانیک پاپیتال معاونت فنی و تولیدی موظف شد نسبت به ایجاد نمایش مزارع نمایشی در محصولات زراعی گندم و شلتوک برنج اقدام نماید و گزارش فرآیند آن را به صورت پاورپوینت در پایان فصل زراعی 96-95 به مدیر گزارش نماید (( مسئولیت این پروژه با رئیس اداره تولید بذر خواهد بود.))
  6. معاونت اداری ، مالی وبازرگانی به اتفاق واحدهای مالی و بازرگانی موظف شدند نسبت به شناسایی کارگزاران ضعیف و حذف آنها از چرخه کارگزاری اقدام نمایند.
  7. رئیس اداره آماده سازی بذر موظف شد با تمامی توان پیگیر وصول مطالبات مربوط به یارانه بذور از سازمان جهاد کشاورزی مازندران باشد و گزارش آن را به مدیر ارائه نماید.
  8. با توجه به استقبال بسیار خوب کشاورزان از آفت کش دیازینون تولیدی شرکت آبیک در بسته بندی جدید مسئول بازرگانی موظف شد مکاتبات لازم را برای تامین و توزیع آن در سطح استان اقدام نماید.
  9. موضوعات آموزش فنی و تخصصی از سوی هر کدام از همکاران با هدف افزایش کارائی و بازدهی فعالیت های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در جلسات شورای هماهنگی و اتاق فکر مطرح گردد تا همه از نتایج آن بهره مند شود و یک نسخه از آن به باشگاه کشاورزان جهت بهره مندی کشاورزان ارسال شود.
  10. 150 بنر با رسم الخط واحد با هدف معرفی سامانه ارتباطی 1559 در سر در مراکز ترویج دهستانها و همچنین کارگزاری های فعال نصب گردد. (( مسئولیت آن با معاونت اداری ، مالی و بازرگانی و معاونت فنی و تولیدی میباشد))

جلسه راس ساعت11   با صلوات حاضرین به پایان رسید.

اعضاء حاضر در جلسه:

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

1

علی محسنی

مدیر(( رئیس جلسه))

2

وجیه اله شالیکار

معاون اداری ، مالی و بازرگانی

3

سیدحسین حسینی

سرپرست اداره بازرگانی

4

سید رحمت اله حسینی

رئیس اداره آماده سازی بذر و مسئول امور انبارها

5

رضا افراسیابی

مسئول واحد حراست و رئیس اداره نهال

6

رحمان امامی

مسئول روابط عمومی ، آموزش فنی و امور حقوقی ((دبیرجلسه))

7

مهدی متقی

معاون فنی و امور تولیدی

8

موسی احمدیان

رئیس اداره تولید بذر

9

حسین محجوب

مسئول واحد بازرگانی سم

10

سید علی صادقی

رئیس اداره آزمایشگاه و کارشناس فنی بذر

11

جعفر حراره

مسئول امور قراردادها

12

محمد صالحی

مسئول امور مالی و عامل ذیحساب

13

سید مهدی رضوی

کارشناس مسئول تولید بذر

14

باب اله شیرزاد

رئیس اداره مالی و اداری

 

 

 


اخبار برگزیده