اخبار

.

بسمه تعالی

صورتجلسه اولین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران

پیرودعوت قبلی اولین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در اتاق جلسات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در مورخ 96/1/17 از ساعت 11 صبح پنجشنبه آغاز شد که گزارش مختصری از جلسه به شرح ذیل می باشد.

شرح جلسه :

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید ، مهندس علی محسنی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران با تبریک به مناسبت سال نو و آرزوی سالی پر برکت برای همه همکاران و همچنین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تمامی مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران خواست نسبت به اولویت های پنجگانه ای که برای رشد و توسعه کمی و کیفی شرکت توسط مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی حناب دکتر سیف در پیام نوروزی شان بیان شده پای بند باشند و در این راه تمامی توان خود را بکار بگیرند.

وی با اشاره به موفقیت های کسب شده در سال 1395 اضافه کرد در سال 1395 در مجموع 120 هزار تن انواع نهاده های کشاورزی شامل 115 هزار تن انواع کودهای کشاورزی ، 4300 تن انواع بذور زراعی و علوفه ای و 120 تن انواع آفت کش های نباتی برای بخش کشاورزی استان مازندران تأمین و توسط 240 کارگزار تحت پوشش در بین کشاورزان متقاضی استان توزیع گردید و این موفقیت ها محقق نشد جز با تلاش و همت همه کارکنان و کارشناسان و هم چنین کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در دورترین نقاط استان مازندران وی در ادامه نکات اساسی را پیرامون وظایف محوله به هر یک از بخش ها یاد آورد شدند که به شرح ذیل می باشد :

*به هیچ عنوان حتی یک گرم رسوب بذر در سال جاری نباید در انبارهای استان داشته باشیم و تمامی توان نیرو و ابتکار لازم باید در این رابطه بکارگیری شود و هیچ گونه عذری در این زمینه قابل پذیرش نمی باشد چرا که هرگونه رسوب بذر مستلزم هزینه های بسیار زیاد و سنگین است.

*فرآیند عضو گیری توسط با شگاه کشاورزان باید با شتاب بیشتری ادامه یابد و دراین راستا، کشاورزان پیشرو و کشاورزان پیمانکار تولید بذر در اولویت خواهند بود.

*اولویت های تعیین شده از سوی مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای سال 96 فصل الخطاب فعالیت های تمامی واحدها قرار گرفته وروی اجرای آن در کنار وظایف محوله تاکید ویژه ای  میگردد.

*برگزاری کلاس های آموزشی برای کارکنان حتماً براساس نیازهای کارکنان بوده و برای کارگزاران و پیمانکاران تولید بذر هم توسط واحدهای مرتبط آنان یک تا دوره آموزشی در ماه برگزار گردد.

*برای آزمایش خاک توسط باشگاه کشاورزان و با توجه به عدم استقبال آزمایشگاههای آنالیز طرف قرارداد و با عنایت به آنکه دانشگاه خوارزمی با قیمت بسیار نازل 30 هزار تومان برای بخش زراعت و 40 هزار تومان برای بخش باغبانی اقدام به آنالیز خاک و آب می نماید در این زمینه معاونت فنی و تولیدی نسبت به جمع آوری نمونه های کشاورزان و نسبت به ارسال آن به دفتر مرکزی جهت آنالیز در دانشگاه خوارزمی اقدام نماید.

*در زمینه محقق نمودن برنامه های اعلام شده از سوی معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی به خصوص در تأمین و توزیع بذور مورد نیاز استان موضوع از سوی معاونت فنی و تولیدی و واحدهای مرتبط پیگیری شده و گزارش های آن در زمان های مقرر به مقامات بالادستی ارسال گردد.

*با توجه به نزدیک شدن زمان بستن حسابهای سالانه روی اجرای این امر از سوی واحدهای فنی و تولیدی ، مالی و بازرگانی حساسیت های ویژه اعمال گردد.

*اخذ مطالبات از کارگزاران از سوی تمامی واحدهای مرتبط به خصوص مالی ، بازرگانی ، حراست وحقوقی مورد توجه اکید قرار گرفته و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه نهایی دراین زمینه ادامه یابد.

مصوبات جلسه :

  1. تمامی بذرهای موجود در انبار باید توزیع شده و به فروش برسند و حتی یک گرم بذر در انبارها نباید رسوب نماید. ( معاونت فنی و تولیدی )
  2. مشخصات پیمانکاران تولید بذر و مشخصات فنی مزرعه طرف قرارداد به طور جداگانه توسط معاونت فنی و تولیدی تهیه شده و نشست های فنی پیرامون مراحل زایشی و رویشی محصول مورد نظر با حضور کارشناسان فنی مرتبط و پیمانکاران تولید بذر به اتفاق کارشناسان مرکز تحقیقات در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار گردد.
  3. فروش کودهای یارانه ای به صورت اعتباری به اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی تا اطلاع ثانوی تحت هر شرایطی ممنوع می باشد. ( معاونت اداری ، مالی و بازرگانی و واحدهای بازرگانی و مالی)
  4. معاونت فنی و تولیدی به اتفاق باشگاه کشاورزان موظف شدند نمونه آزمایش هایی که آزمایشگاههای طرف قرارداد از انجام آزمایش آن برای کشاورزان عضو باشگاه خودداری می کنند هر چه سریعتر جمع آوری و نسبت به ارسال آن به دانشگاه خوارزمی جهت آنالیز اقدام نمایند.
  5. واحد بازرگانی موظف گردید طی نامه ای به معاونت محترم بازرگانی شرکت نسبت به طرح مشکلات در زمینه عدم تامین نیازهای کودی استان مازندران و پاسخگو نبودن رابط در نظر گرفته شده در این مورد و هم چنین دیگر مشکلات موجود در این راه اقدام نموده و گزارش آن را به مدیریت اعلام نماید.
  6. معاونت های فنی و تولیدی و اداری ، مالی وبازرگانی موظف شدند ساز و کارهای لازم را برای صادرات انواع نهاده های کشاورزی از طریق تعاونی های مرزنشینان و سایر تشکل های صادراتی در استان فراهم نموده و نتیجه آن را به مدیر گزارش نمایند.

 

جلسه راس ساعت 13 با صلوات حاضرین به پایان رسید.


اخبار برگزیده