اخبار

به گزارش روابط عمومی شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان تهران

در راستای پیشبرد اهداف و سیاستهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و گسترش فعالیتهای سامانه تلفنی 1559 ، اولین کارگاه آموزشی « نحوه نمونه برداری ، آزمون ، تجزیه و تفسیر عناصر غذایی موجود در خاک زراعی» با حضور مدیران و مسئولین ستادی و استانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی مورخه 18/7/95 در محل آزمایشگاه خاکشناسی شرکت تعاونی روستایی قلعه نو برگزار گردید .

   آقای دکتر شورج قائم مقام محترم مدیرعامل شرکت ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این کارگاه و تشکر از برگزارکنندگان آن اظهار داشتند امروز به مرحله ای رسیده ایم که هیچ گریزی از تکنولوژی روز دنیا در افزایش تولید محصولات کشاورزی نداریم ما هم همانند سایر کشورها باید در این مسیر با شتاب بالا حرکت نمائیم ؛ تغذیه گیاهی از مهمترین بخش فرآیند تولید و نهاده های آن مهمترین عامل تولید محسوب می شود . امروزه برای بهره وری از نهاده ها باید با علم و آگاهی حرکت کنیم ؛ خوشبختانه در کشور ما نیز ابداعات قابل توجهی صورت گرفته که قابل رقابت با دنیاست ( همانند همین اوگرموتوری ) که هم میتوان از آن نمونه برداری خاک را انجام داد و هم حفر گودال برای مصرف کود را دارد که توسط جوانان و نخبگان دانش بنیان ایرانی طراحی و ساخته شده است و همینطور دستگاه آزمایش سیار خاک که بیانگر این واقعیت می باشد در هر شرایطی می بایست از فناوریهای روز استفاده شود .

آقای مهندس وظیفه دان مدیر محترم مرکز تحقیقات و مطالعات کاربردی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بهمراه آقای مهندس نهری توضیحات مبسوطی در خصوص نحوه و شرایط نمونه برداری در اعماق 30-0 و 60-30 سانتیمتری در اراضی زراعی و باغی ارائه نمودند و یادآور شدند دستگاه سیار آزمایش خاک کاربرد اضطراری داشته و در غیر اینصورت آزمایشگاههای ثابت ارجحیت بیشتری نسبت به سیار دارا می باشند .

   آقای دکتر زنگی آبادی طراح و سازنده اوگرموتوری توضیحاتی در خصوص نحوه کاربرد و استفاده از دستگاه را جهت حاضرین بیان داشتند .

   آقای مهندس راه انجام مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران با بیان اهمیت و ضرورت آزمایش خاک و بهینه سازی مصرف کودها و تغذیه در گیاهان زراعی و باغی یادآور شدند با تفاهم بعمل آمده فی ما بین شرکت و آزمایشگاه تاکنون بیش از 1200 نمونه به آزمایشگاه ارسال شده با حداقل قیمت ممکن و نتایج پس از آنالیز و تفسیر جهت بهره برداری به کشاورزان مربوطه ارسال شده است و این روند با قوت ادامه دارد . وی در ادامه با بیان اینکه هماهنگیهای لازم با سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستانه صورت گرفته تا نمونه های بیشتری به آزمایشگاه طرف قرارداد ارسال نمایند .

   آقای مهندس گندمکار مدیرعامل شرکت تعاون روستایی قلعه نو (کارگزار شرکت ) در آغاز برگزاری کارگاه ضمن خوشامدگویی گزارشی از روند تجهیز آزمایشگاه ، تعداد اعضاء شرکت تعاونی ، فعالیتهای جاری در زمینه فروش انواع نهاده های کشاورزی ، برنامه های آموزشی شرکت با دانشگاهها و مراکز تحقیقات و نیز شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ارائه نمودند .

   در پایان کارگاه آموزشی ، پس از پاسخ به سوالات مطروحه ، نحوه عملی کاربرد اوگرموتوری در محوطه بیرونی شرکت تعاونی به معرض دید حاضرین گذاشته شد .

 

 

 


اخبار برگزیده