اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران

جلسه هماهنگی ، اجرایی شدن تفاهم نامه های منعقده با شرکت های تولید کننده کودهای کشاورزی از طریق کارگزاریهای استان با حضور مهندس زمانی مدیریت بازریابی و امور مشتریان و 12 شرکت مدعو و تعداری از کارگزارن و همکاران بازرگانی مدیریت استان در مورخ 97/12/5در محل سالن اجتماعات استان تهران برگزار شد .

در ابتدای جلسه پس از تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید ، مهندس راه انجام ضمن عرض خیرمقدم و تبریک روز مهندس به حاضرین در جلسه با اشاره به اهمیت تغذیه گیاهی که نقش 35 تا 40 درصدی را در تولید محصولات زراعی و باغی ایفا می کند ، اظهار داشت : جایگاه و نقش تغذیه گیاهی بر هیچکس پوشیده نیست و در افزایش راندمان تولید موثر است و استان تهران به جهت اینکه کمتر از یک درصد سطح کشاورزی کل کشور را داراست اما سهم تولیدآن 6 میلیون تن محصولات کشاورزی می باشد که نشان از تغذیه گیاهی مناسب و راندمان بالا توسط کشاورزان است ، وی همچنین  با بیان اینکه میزان مصرف کودهای کشاورزی در استان 60هزار تن ( ماکرو حداکثر 45 هزار تن و کودهای میکرو حداکثر 10-15 هزار تن) می باشد که 10 الی 15 هزار تن کود میکرو توسط شرکت های تولید کننده داخلی تولید و تأمین می شود گفت :تفاهم نامه منعقده یک تعامل و همکاری با شرکت های تولید کننده کودهای کشاورزی و حمایت از تولید داخلی است ، که با تعامل و همکاری هرچه بیشتر و حضور فعال کارگزاریها و ارتقا دانش کشاورزان و کارشناسان می توانیم حضور موثری در عرصه تولید و کشاورزی داشته باشیم. وظیفه شرکت خدمات خمایتی کشاورزی در قبال تولید کنندگان داخلی ، حمایت از آنان در جهت ایجاد بستر مناسب فعالیت می باشد و تمام تلاش شرکت بر این است تا اعتماد کشاورزان را جلب و با فروش تضمینی کشاورزان را نسبت به کیفیت کالاها و محصولات شرکت ها آشنا کند . وی با بیان اینکه امسال سال پرتلاطمی در اقتصاد کشور بوده و کشاورزان نیاز به ثبات و امنیت اقتصادی دارند ، از شرکت ها خواست قیمت کودها را در یک بازه حداقل یک ماهه و قبل از شروع ماه یا فصل جدید اعلام و در اختیار کارگزاران قرار دهند و گزارش فروش ماهانه خود را به مدیریت استان ارائه نمایند. وی یکی از مسائل مهم را رعایت استانداردها و عرضه کود با تأییدیه ثبت کودی از سوی موسسه تحقیقات خاک و آب کشور دانست و گفت شرکت ها نمی توانند کودی را خارج از تاییدیه موسسه به فروش برسانند .

در ادامه شرکت های تولید کننده و کارگزاران حاضر در جلسه پس از معرفی خود،  نقطه نظرات ، انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به تفاهم نامه  منعقده مطرح کردند.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با ابراز تشکر از برگزاری این جلسه به بیان سیاستهای کلی شرکت پرداخت. وی با اشاره به حجمه های وارده از کانون ها و اشخاص مختلف مبنی بر انحصاری نمودن کود توسط خدمات حمایتی کشاورزی و دولتی بودن صرف آن و بهانه عدم حمایت از بخش خصوصی را از دلایل اصلی برقراری این تفاهم نامه دانست و گفت:  شرکت به عنوان پلت فرم دوجانبه ، از یک سو با کارگزاران و از سوی دیگر تأمین کنندگان روابط برقرار می کند و این برای شرکت های تولید کننده یک مزیتی است که بتوانند از طریق شبکه توزیع حرفه ای استفاده و به طور مستقیم با کارگزاران در ارتباط باشند . مهندس زمانی در پاسخ به سوالات و ابهامات موجود اظهار داشت موضوعات مطروحه در این نشست جمع بندی و برای تصمیم گیری به هیئت مدیره ارائه خواهد شد  

در پایان مهندس راه انجام آمادگی خود را جهت همکاری با شرکت ها و برگزاری دوره های آموزشی ، همایش ها و نمایشگاههای فصلی در سطح استان و هرآنچه که می تواند موثر برای معرفی و فروش شرکت ها باشد اعلام کرد . و مقرر شد گردهمائی موضوعی در سطح شهرستان با همکاری کارگزاران برگزار شود .


اخبار برگزیده