اخبار

مهندس ضيائی مدير شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان گلستان در مصاحبه با روابط عمومی گفت:

استان گلستان  یکی از  قطب های کشاورزی  کشور است که جایگاه ویژه ای  در امر تولید و نقش آن در خود کفایی  ملی، بسیار اثر گذار وکلیدی می باشد  یکی از راههای پایداری  در امر تولید و حفظ جایگاه برتری  استان ، ایجاد  انسجام  در کشاورزان  بزرگ ، پیشرو وتوانمند  تحت عنوان باشگاه  می باشد  که می تواند با تامین  و دسترسی  به موقع  نهاده ها  به اعضاء، پایداری تولید را تضمین  تر  نماید. لذا مخاطب شناسی ،  یکی از راههای موفقیت در این امر می باشد  ، امروزه بازرگانی یک علم ، روش  و یک هنر است که توانمندی خاص خود را می طلبد ، مضافاً به اینکه شناسایی ظرفیت های بالقوه و بالفعل و همچنین شناخت سلیقه  مخاطبین و رقبا ،  ادامه راه را مطلوب تر ، و ریسک کار را در میدان عمل به  حداقل می رساند ضمن این که برای رسیدن به اهداف برنامه نیاز به  شناسایی خلاء های موجود بوده که در این صورت موفقیت در کار را دو چندان  می نماید.

 ايشان در در ادامه  افزود:هر دستگاهی با پیش فرض  مشخص و اهداف قابل پیش بینی بر مبنای قانون ،  بمنظور نهادینه کردن راهبردها و سیاستهای  خود تشکیل شده است  . که زمینه  اجرایی آن ، در جامعه مخاطب وجود دارد منتهی برای رسیدن به اهداف ،  نیاز به برنامه شفاف می باشد چرا که پراکنده کاری در هر کاری بویژه در امر بازرگانی اتلاف وقت ،  سرمایه و ....  می باشد . تجارت در دنیای امروز  از پیچیدگیهای خاصی برخوردار است  که  چابکی  در کار از الزامات  آن می باشد . لذا  حرکت در ایجاد چنین باشگاه میتواند  میان برترین راه در چابک  سازی ، جهت نیل به اهداف بازرگانی استان باشد . اگر چه سایر  روشها  را نباید نادیده گرفت .

 مدير شركت خدمات حمايتی استان گلستان تصریح کرد: استنباط از باشگاه کشاورزان ، بستر سازی  تولید کشاورزی  می باشد . که این بستر سازی دو فاکتور مهم  را در خودش به یدک می کشد  الف) ورود به  بحث فنی   ب) ورود به  بحث بازرگانی که هر دو موردویژگیهای خاص  خود را دارد ، غفلت از هر دو، میتواند تاثیر منفی در اهداف کوتاه ، میان و  بلند مدت در سطح ملی داشته باشد و  برای رسیدن به اهداف ملی ، نیاز به برنامه ریزی دقیق منطقه ای می باشد ضمن اینکه پایداری تولید هم، الزاماتی  دارد که باید توجه دقیق به آن صورت گیرد لذا در اهمیت این دیدگاه همین بس ، که نیل به اهداف را سهل تر می نماید .راه اندازی باشگاه کشاورزان ضمن تامین نهاده ها بر اساس نیاز کشاورزان در داخل مزرعه و کمک به کاهش هزینه تولید گامی در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: آزمايش خاك و آب ،كارت خريد اعتباری از پايانه‌های فروشگاهی و مرتبط شركت، صدور نسخه مصرف نهاده‌های كشاورزی، ارائه آخرين اطلاعات  از وضعیت  آب  و هوا ، مشاوره فنی در حوزه مصرف نهاده‌های كشاورزی، تأمين و تحويل غيرحضوری نهاده‌های مورد نياز كشاورزان در محل مورد تقاضا ،انتقال نقطه نظرات کشاورزان ، بهره گیری از دانش روز فنی  از خدمات این باشگاه می باشد.

همچنین سامانه تلفن گویای 1559 باشگاه کشاورزان( راه اندازی میز خدمت) به منظور ارائه خدمات کم هزینه و یکپارچه زراعی و باغی راه اندازی  خواهد شد که در این مهم رایزانی هایی  با شرکت مخابرات استان بعمل آمد.

 همچنین افزود:   در حقیقت جایگاه این شرکت  در تشکیل باشگاه کشاورزان به منظور انتقال مطلوب و حرفه ای دانش فنی و تکنولوژی روز پایه گذاری شده است که با نصب بنر و تابلو ی متن روان(LED) در سایت اداری شرکت، به منظور شناخت و اصلاح  کانال های ارتباطی و سهولت بهتر و ارایه خدمات بهتر نصب و راه اندازی شده است که گامی در تحقق باشگاه کشاورزان می باشد

 مهندس ضيائي در خاتمه  خاطر نشان کرد: امید است  باایجاد انسجام ، هم گرایی ، هم اندیشی  ، هم افزایی  را به دنبال و اجرایی نمودن ایده پیش رو ، منجر به دلگرمی و تثبیت یک کار هدفمند در استان گردد تا با تامین  بموقع نهاده ها و ساماندهی آن  بتوان بستر تولید را فراهم و نتیجه  آن را  دو چندان نمود  ، چرا که ، با نهادینه کردن  فروش  بموقع نهاده های مورد نظر  به اعضاء باشگاه آن هم قبل از وقوع تقویم زراعی متناسب با  نیازها ، و فراهم  سازی تمهیدات لازم در امر بازرگانی ، پایداری تولید تضمین می گردد که این  می تواند یک قدم مثبت ، رو به جلو و یک حرکت ماندگار را به ارمغان آورد.         

 


اخبار برگزیده