اخبار

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: با توجه به برنامه‌های شرکت در بهبود مدیریت زنجیره عرضه نهاده‌های کشاورزی زمینه حضور 2 هزار مهندس کشاورزی عضو سازمان وجود دارد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران یزدان سیف، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در دیدار با احمد کبیری، رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور خواستار استفاده از توان کارشناسان و شرکتهای خدمات فنی مهندسی عضو سازمان شد.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این مطلب گفت: با توجه به برنامه های شرکت در بهبود مدیریت زنجیره عرضه نهاده‌های کشاورزی زمینه حضور 2 هزار مهندس کشاورزی عضو سازمان وجود دارد.

سیف، با اشاره به ظرفیت بالای کارشناسی در سازمان نظام مهندسی کشاورزی برای ارائه خدمات مشاوره ای اظهار داشت: پاسخگویی به نیاز کشاورزان به عنوان ذی نفعان اصلی از مهمترین اهداف زنجیره نهاده کشاورزی است که با انتقال علوم و دانش روز به کشاورزان این امر محقق می‌شود.

به گفته وی در راستای بهبود کارکرد زنجیره نهاده کشاورزی باید بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای وارد عرصه شوند و در این میان ارتباط مستمر کارشناسان سازمان با کشاورزان می تواند ما را به اهداف نزدیک کند.

سیف به راه‌اندازی باشگاه مشتریان اشاره کرد و گفت: در این باشگاه خدمات مختلفی از جمله فنی، مالی، مشاوره‌ای، بازرگانی و اطلاع‌رسانی به کشاورزان ارائه می‌شود، تا بتوان به اهداف بهره‌گیری مطلوب‌تر از نهاده‌ها دست یافت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سه عامل را در موفقیت زنجیره تامین نهاده مهم دانست و افزود: ارتباط مستمر با کشاورز، استمرار در نوآوری و خلق ارزش افزوده برای کشاورز عوامل کلیدی دستیابی به این موفقیت هستند.

احمد کبیری سازمان نظام مهندسی کشاورزی را بهترین گزینه برای انتقال دانش به بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: هم اکنون سازمان حدود 2000 شرکت خدمات فنی مهندسی فعال در سراسر کشور دارد که 14500 نفر کارشناس عضو سازمان در آنها مشغول ارائه خدمت به بخش کشاورزی هستند.

کبیری، بر تخصص، تجربه و آشنایی کارشناسان و شرکتهای خدمات فنی مهندسی با بخش کشاورزی تاکید کرد و افزود: ما در سازمان آمادگی داریم تا هرگونه همکاری لازم را با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی داشته باشیم تا بتوانیم ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی را افزایش دهیم.