اخبار

و پانزدهمین گردهمایی طی سه سال گذشته در مورخ 96/11/24 در محل کارگزاری « شرکت تعاونی روستایی امیرکبیر شهرستان ملارد » با حضور مسئولین و کارشناسان ستادی ، استانی و شهرستانی و کارگزاران برگزار شد .

 

* پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید ، مدیرعامل محترم شرکت تعاونی روستایی امیرکبیر ضمن خوش آمد گویی به ارائه گزارش عملکرد کارگزاری شهرستان ملارد پرداخت .

* معاون محترم بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان ملارد وهمچنین  کارشناس محترم مدیریت ماشین آلات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توضیحاتی در خصوص اهمیت تشکیل سبد کالایی کودهای کشاورزی شرکت و همچنین ورود به عرصه تهیه و تدارک ادوات و ماشین آلات کشاورزی ارائه نمودند .

* مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ضمن قدردانی از میزبانی شرکت تعاونی امیرکبیر و خیرمقدم به حاضرین در گردهمایی به تشریح فعالیتهای سال جاری و برنامه های در دست اقدام روزهای پایانی امسال و سال 1397 پرداخت ( با ارائه پاورپوینت پیوست ) ، ایشان ضمن اشاره به تکمیل شدن سبد کالایی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ( انواع کودها ـ ادوات و ماشین آلات کشاورزی و ... ) بر تلاش بیشتر کارگزاران به آموزش و استفاده بهینه از این نهاده ها تاکید نمودند .

* در ادامه ، کارگزاران به ارائه مسائل و مشکلات فعالیتهای کارگزاری حوزه فعالیت خود بشرح زیرپرداختند که با توضیحات و پاسخگویی مدیریت استان و کارشناسان ذیربط همراه بود .

- نقطه نظرات کارگزاران :

تاکید بر آموزش مستمر تغذیه گیاهی با همکاری کارگزاران ، خدمات حمایتی و شرکتهای تامین کننده کود ـ با توجه به مشکلات عدیده مالی کشاورزان ، کارگزاران و بخش دولتی و کمبود نقدینگی ، فروش اعتباری نهاده های کشاورزی لازم و ضروری میباشد ـ به دلیل کوچک بودن سبد کودی شرکت  کارگزاران اقدام به عرضه کود سایرین در کارگزاری مینمایند ، شرکت در این زمینه اقدامات جدی تری صورت دهد ـ تحقیق وتوسعه درخصوص کودهای پایه توسط شرکت انجام پذیرد دراین زمینه اقدامات قابل ملاحظه ائی راشاهد نیستیم -بازرگانی شرکت باید جنبه حمایتی داشته باشد ،‌ خرید و توزیع را سایرین هم انجام میدهند ـ سود تسهیلات ماشین آلات و ادوات کشاورزی بسیار بالا است ، در این خصوص پیگیریهای لازم به عمل آید تا کشاورزان از تسهیلات ارزان قیمت تری استفاده نمایند ـ در خصوص بذر و نشاء گیاهان دارویی نیز اقدامات عملی صورت پذیردزیرا بازار بسیار خوبی دارد ـ از راهکارهای خلاقانه مثل خرید دستگاه چوب خردکنی و تولید کمپوست استقبال شود چون مزایای اقتصادی فراوانی نیز به همراه دارد ـ مشکلات سامانه ثبت کشاورزان برای کشاورزان همچنان مانعی در فروش بیشتر کودهاست ، اگر ممکن است حذف شود ـ در مورد تامین تجیهزات آبیاری مدرن با جدیت ورود پیدا کنید ، کشور به استفاده بهینه از منابع آبی به شدت نیاز دارد ـ در موضوع رقابت سالم شرکت با سایرین به نظر میرسد دست دیگران پرتر است ، در این خصوص به دنبال راهکارهای مناسب جهت ایجاد انگیزه و افزایش دامنه فعالیتهای بازرگانی و اقتصادی باشید ـ در مورد کارمزد نهاده ها تجدیدنظر شود ـ در مورد محاسبه وزنی سبد کودها به جای کیسه همچنان مشکل داریم .

* درپایان این گردهمایی تصمیمات ذیل اتخاذ گردید :

- برگزاری دوره های آموزشی تغذیه گیاهی و سبد کالایی شرکت به صورت مستمر در سال آتی برنامه ریزی و اجرا شود .

- در مورد جذب به موقع بهبوددهنده های رشد ( ضد یخ گیاهی ) به منظور جلوگیری از خسارت احتمالی ناشی از سرمازدگی اقدام شود .

- مقرر شد در اوایل اردیبهشت ماه با هماهنگی شرکت ، کارگزاران از کارخانجات تولید کود استان بازدید نمایند .

- مقرر شد علاوه بر برگزاری دوره های آموزشی تخصصی ماشین آلات و ادوات کشاورزی ، بازدیدهایی از شرکتهای طرف قرارداد خدمات حمایتی کشاورزی به عمل آید .

- مقرر شد نسبت به تهیه و ارسال نشریات فنی و ترویجی و توصیه کودی اقدام گردد

متن پاورپوینت گردهمایی را از این لینک مشاهده فرمایید


اخبار برگزیده