جزئیات مقاله

مترجم: علی آل علی

5 راهکار برای موفقیت در زمینه اجرای نمایش مرتبط با کسب و کار / چگونه برنامه تجاری خوبی را اجرا کنیم؟

اگر شرکت علاقه مند به صرف هزینه، زمان و منابع کافی برای ایجاد یک برنامه تجاری جذاب است، باید نسبت به ریسک های احتمالی آن آگاهی داشته باشید.

در این مقاله تلاش ما گردآوری توصیه های کاربردی به منظور راه اندازی یک برنامه موفق بوده است.

1. اهمیت مکان برنامه

همه اهالی کسب وکار نسبت به تاکید سایت تحلیلی AdAge نسبت به اهمیت مکان برنامه آگاهی دارند. در حقیقت این امر به اندازه انتخاب فضایی برای دفتر شرکت دارای اهمیت است. به طور معمول برگزارکننده های نمایشگاه های بزرگ در عرصه کسب وکار جایگاه های ویژه ای را نیز علاوه بر مکان های معمولی در اختیار شرکت ها قرار می دهند. فقط باید مقدار بیشتری هزینه کرد تا این جایگاه ها را صاحب شد. در این زمینه باید به سرعت اقدام کنید زیرا چنین غرفه هایی مشتریان بسیار زیادی دارد. به این ترتیب شاید نیاز به پیش خرید غرفه های ویژه کاملا ضروری باشد. نکته جالب در این زمینه امکان عقد قرارداد بلندمدت برای اجاره غرفه های خاص در نمایشگاه هاست. در این صورت شما با پرداخت هزینه سالانه از جایگاهی ثابت برخوردار خواهید شد.

2. جلب توجه در سه ثانیه

در همه برنامه های تجاری صدها رقیب مشابه در تلاش برای کسب جایگاه ما هستند. در حقیقت همه برنامه ها برای جلب توجه مخاطب با یکدیگر رقابت می کنند. برهمین اساس فرآیند تعامل با مخاطب ها برای کسب و کار شما بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. براساس آمارهای رسمی یک برنامه برای جلب نظر مخاطب مستعد به خرید فقط سه ثانیه وقت دارد. اگر در این زمان موفق به اقناع مخاطب نشود، وی را از دست خواهد داد. در بهترین حالت شما هفت ثانیه، ابتدا برای نمایش جلوه بصری زیبا و سپس بیان پیام جذاب تان، فرصت پیدا خواهید کرد.

یکی از راهکارهای جلب توجه سریع اقدام خلاف عادت است. بر این اساس باید کلیشه های موجود را کنار گذاشته و به سراغ امری کاملا بدیع بروید. همچنین به طراحی صحنه تان نیز توجه ویژه کنید. در حقیقت مخاطب در نخستین نگاه طراحی دکور برنامه را برانداز خواهد کرد. بر این اساس اگر جلوه بصری شما زیبا باشد، وی به ادامه مشاهده برنامه ترغیب می شود. راهکار بعدی به روز رسانی طراحی سایت شرکت است. در این زمینه باید نمای سایت را همانند دکور برنامه برندمان در بیاوریم. شاید برای فردی عادی چنین طراحی چندان آسان نباشد. در این صورت همکاری با طراحی حرفه ای گزینه ای مطلوب برای کسب وکار شما خواهد بود.

مطلب مرتبط: کسب و کاری در خدمت نمایش کسب و کارها

3. متعادل عمل کنید

احتمالا در روزهای اخیر گفته مشهور «کم معادل بیشتر است» را شنیده اید. در حقیقت چنین شعاری باید در برنامه تجاری ما نیز رعایت شود. به عبارت ساده، برای موفقیت در اجرای یک برنامه نیازی به پرداختن به تمام امور مربوط به کسب وکارتان نیست. به جای این کار هدف خود را پیرامون یک جنبه خاص تعریف کنید. تنها در این صورت شما قادر به خلق برنامه ای ماندگار خواهید بود.

در مورد محتوای برنامه همیشه متعادل گام بردارید. در حقیقت شما نباید حجم وسیعی از اطلاعات را به یکباره در اختیار مشاهده کننده قرار دهید، بنابراین تا جای ممکن از جلوه های بصری استفاده کنید تا نیاز به ارائه محتوا کاهش یابد. بی شک در هر برنامه جذاب آیتم های فرعی جالبی نیز وجود دارد که شاید پیوند مستقیمی با هدف اصلی برنامه نداشته باشند. در زمینه تولید برنامه تجاری نیز گنجاندن چنین آیتم هایی ضروری به نظر می رسد.

همچنین برای ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه موضوعی خاص استفاده از لینک های جانبی مطلوب به نظر می رسد. در این صورت مخاطب علاقه مند امکان مراجعه به آرشیو اطلاعاتی برندتان را خواهد داشت. این در حالی است که سایر مخاطب های معمولی با اطلاعات بیش از اندازه آزرده خاطر نخواهند شد.

4. استفاده بهینه از مسابقه و توسعه برنامه

همه مردم بازی فریبی را دوست دارند. فرقی هم میان بازی برای کسب جایزه یا تفریح وجود ندارد. در هر صورت ما با بازی های مختلف خو گرفته ایم. بر این اساس در برنامه تجاری تان راه اندازی بازی و سرگرمی گزینه چندان بدی نخواهد بود. در حقیقت چنین خلاقیت هایی همیشه تفاوت میان برنامه های موفق و بازند ه را رقم می زند. همچنین با استفاده از این شیوه شما فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با مخاطب های تان خواهید داشت.

در زمینه طراحی سرگرمی هدف اصلی شما باید ماندگاری برندتان در ذهن مخاطب باشد. البته این ماندگاری همیشگی نیست. صادقانه بگویم، با یک بازی ساده برند ما در ذهن مخاطب جاودانه نخواهد شد. بلکه هدف اصلی افزایش ماندگاری برندمان در یادهاست. به عنوان مثال پس از برگزاری مسابقه شما می توانید با ارسال ایمیل از رضایت شرکت کنندگان نسبت به هدیه شان اطمینان حاصل کنید. در این صورت افزودن برخی جملات انگیزشی نظیر «به نظرتان در سال آینده عملکرد بهتری در بازی ما خواهید داشت؟» به ترغیب هرچه بیشتر مخاطب کمک خواهد کرد.

5. استفاده از شبکه های اجتماعی

صرف نظر از برنامه سازی شما باید برای توسعه کسب وکارتان توجه ویژه ای به شبکه های اجتماعی داشته باشید. در حقیقت دنیای امروز جولانگاه شبکه های اجتماعی و ارتباط آنلاین است. بر این اساس تقریبا جایگاه وب سایت ها را پلتفرم های اجتماعی اشغال کرده اند. دلیل این امر نیز واضح است: شبکه های اجتماعی امکان دسترسی راحت تر و لذت بخش تر را برای کاربران فراهم می کنند.

به عنوان نمونه ای از کارایی های شبکه های اجتماعی می توان به سایت Umbrella.com اشاره کرد. این سایت که به صورت یک شبکه اجتماعی طراحی شده، امکان مشاهده اطلاعات طبقه بندی شده شرکت ها را به افراد علاقه مند می دهد. به این ترتیب شرکت ها برای ارائه اطلاعات نیازمند تحمل دشواری های مختلف نخواهند بود. صرف نظر از پلتفرمی خاص، شما امکان دعوت همگانی از طریق شبکه های اجتماعی را خواهید داشت. به این ترتیب با انتشار پیامی در صفحه رسمی تان از دعوت فرد به فرد بی نیاز می شوید. مزیت اصلی شبکه های اجتماعی در اینجا کاملا روشن است: برقراری ارتباط با خیل وسیعی از افراد در سریع ترین زمان ممکن.

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بررسی نحوه عملکرد سایر رقبا نیز بسیار مفید خواهد بود. در حقیقت این شیوه به شما تصویری واضح از نحوه عملکرد دیگران می دهد.

نتیجه گیری

در بخش های قبلی پنج توصیه کاربردی به شما ارائه شد. بی تردید با توجه به توصیه های فوق بخش زیادی از مسیر موفقیت شما هموار خواهد شد. در عین حال توجه داشته باشید اگر توصیه بهتری در ذهن دارید، آن را نیز در برنامه تان عملیاتی کنید. به این ترتیب از خلاقیت تان نیز به نحو مناسب استفاده خواهید کرد