اخبار

 پاورپوينت آموزشی تهيه شده توسط جناب آقای مهندس مرتضی مرادی مدير محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان چهارمحال و بختياری در خصوص؛

با توجه به سیاست‌ها و برنامه‌های ارزشمند و کارساز شرکت خدمات حمايتي كشاورزي و تاکید بر مشاوره و آموزش خصوصا از طریق سامانه ارتباطی 1559 و باشگاه کشاورزان، مطالبی کاربردی و علمی براساس منابع معتبر و نیز تجربه 20 ساله فعالیت در سطح مزارع و مطالعات گسترده منابع به شرح یک فقره فایل پاورپوینت که طی چند سال گذشته در برنامه‌های آموزشی مختلف از قبیل، آموزش‌های چهره به چهره، مقالات ترویجی، کارگاه‌های آموزشی، برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و... در سطح استان چهارمحال و بختياري مورد استفاده قرار گرفته و خوشبختانه تاثیرات قابل توجه و ملموسی خصوصا در زمینه توسعه سبد کودی استان و فروش کود علیرغم معیشتی بودن کشاورزی استان (و کاهش تجمعی بیش از 80 درصدی بارش در 4 سال گذشته در استان) داشته؛ در این مطالب به موارد ذیل توجه و تاکید شده است:

  1. اهمیت رعایت تناسب کودی و تاکید بر این موضوع که عملکرد گیاه تابع عامل حداقل است و کشاورز هیچ عنصر غذایی را نباید نادیده بگیرد. بنابراین از همه کودهای مورد نیاز گیاه خریداری و استفاده می نماید.
  2. به منظور توجیه بیشتر بهره برداران، قوانین علمی و کاربردی تغذیه گیاهی مثل قانون حداقل لیبیگ، قانون نسبت عناصر غذایی و... به زبان خیلی ساده و قابل فهم برای همه به منظور رعایت تغذیه کامل گیاهی بیان شده است.
  3. در این مطالب نقش و تاثیر تغذیه گیاهی بر مهمترین چالش‌ها و تنش‌های محیطی زنده و غیر زنده از قبیل: خشکسالی و کم آبی؛ شوری ناشی از افزایش غلظت املاح منابع آب زیر زمینی در سالهای اخیر؛ تنشهای ناشی از تغییر اقلیم، نوسانات دمایی، تغییر نوع بارش و سرمازدگی محصولات کشاورزی؛ تنش‌های زنده شامل آفات و بیماری‌های گیاهی؛ افزایش بهره‌وری با رعایت سلامت محصولات کشاورزی (باقی مانده سموم، کیفیت یا عطر و طعم محصول از نظر مصرف کننده؛ ضایعات پس از برداشت و ماندگاری محصول و مقاومت آن در برابر حمل و نقل؛ کاهش هزینه تولید در اثر هزینه‌های سمپاشی و... به اختصار مورد تاکید قرار گرفته است. که ان شاءالله ماحصل و نتیجه آن تغذیه کامل گیاهی و افزایش کمی و کیفی عملکرد محصولات کشاورزی در سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید باشد.

برای مشاهده فايل لطفاً كليك نماييد

اخبار برگزیده