اخبار

صورتجلسه نهمین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی و هشتمین نشست اتاق فکر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران

 نهمین جلسه شورای هماهنگی و برنامه ریزی و هشتمین نشست شورای اتاق فکر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در اتاق کارمدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران برگزار شد که گزارش مختصری از جلسه به شرح ذیل می باشد.

شرح جلسه :

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید ، مهندس علی محسنی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران اشاره به حضور آیت اله عالمی نماینده محترم ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی و هیأت همراه در استان مازندران افزود خوشبختانه بعد از سال 83 و بعد از یک وقفه حدود 12 ساله در دولت یازدهم خودکفایی در تولید گندم در کشور محقق شد و این امر نشان دهنده این موضوع مهم است که بخش کشاورزی و بخصوص در استان مازندران از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار می باشد که در صورت کار و تلاش همه جانبه و با یک برنامه ریزی این امیدواری وجود دارد که در بسیاری از محصولات کلیدی در کشور به خودکفایی نائل شویم.

وی با اشاره به موفقیت های کسب شده در 9 ماهه سال 95 اضافه کرد تامین و توزیع حدود 85 هزار تن نهاده کشاورزی شامل انواع کودهای کشاورزی ، انواع بذور زراعی و علوفه ای و همچنین آفت کش های نباتی در 9 ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه در سال قبل واقعاً قابل توجه می باشد و این امر محقق نشد جز با تلاش همه کارکنان و کارشناسان و هم چنین کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در دورترین نقاط استان مازندران وی در ادامه نکات اساسی را پیرامون وظایف محوله به هر یک از بخش ها یاد آورد شدند که به شرح ذیل می باشد :

*مشارکت همکاران بخصوص کارشناسان و مسئولان واحدها برای اجرایی کردن تمامی موارد مرتبط با باشگاه کشاورزان و سامانه ارتباطی 1559 و برگزاری کلاس های آموزشی به خصوص در زمینه روش های نمونه برداری صحیح خاک برای کارگزاران و همچنین پیمانکاران تولید بذر بطور جدی پیگیری شود.

*به هیچ عنوان حتی یک گرم رسوب بذر در سال جاری نباید در انبارهای استان داشته باشیم و تمامی توان نیرو و ابتکار لازم باید در این رابطه بکارگیری شود و هیچ گونه عذری در این زمینه قابل پذیرش نمی باشد چرا که هرگونه رسوب بذر مستلزم هزینه های بسیار زیاد و سنگین است.

*فرآیند عضو گیری توسط با شگاه کشاورزان باید شتاب بیشتری ادامه یابد و دراین راستا، کشاورزان پیشرو و کشاورزان پیمانکار تولید بذر در اولویت خواهند بود.

*پیگیری وصول مطالبات از کارگزاران به کار توزیع نهاده های کشاورزی لطمه وارد نسازد.

*در زمینه باشگاه کشاورزان که فعالیت آن در سطح استان مازندران به طور جدی آغاز شده است و برای تداوم فعالیت آن هماهنگی لازم با هواشناسی وکارشناسان فنی مرتبط و بخش آنالیز آب و خاک و مراکز تحقیقات و ترویج کشاورزی بطور مستمر ادامه داشته باشد.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای مختلف به تقصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود و باشگاه کشاورزان به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه ، منتهی به اتخاذ تصمیم شد.

تصمیمات متخذه :

  1.  واحد ماشین آلات کشاورزی موظف شد نسبت به برگزاری نشست با مسئولان واحدهای بزرگ تولیدی ماشین آلات کشاورزی در سطح استان اقدام نموده و ظرف مدت 10 روز آینده انعقاد قرارداد فروش وکالتی با شرکت بادله و سبزپوش را اجرایی نماید.
  2. اطلاع رسانی پیرامون معرفی باشگاه کشاورزان توسط تمامی واحد ها بطور  جدی پیگیری شود و از تمامی راهکارها و فرصت ها در این زمینه استفاده شود.
  3. در راستای اطلاع رسانی سامانه ارتباطی 1559 باشگاه کشاورزان معاونت فنی و تولیدی موظف شد با تهیه برچسب و الصاق آن بر روی کیسه ها و پاکت های کود و بذر اقدام نماید.
  4. 150بنر با رسم الخط واحد با هدف معرفی سامانه ارتباطی 1559 در  سر در مراکز ترویج دهستانها و همچنین کارگزاری های فعال با مشارکت کارگزاران نصب گردد.((مسئولیت آن با معاونت اداری ، مالی وبازرگانی و معاونت فنی و تولیدی میباشد ))
  5. معاونت فنی و تولیدی موظف شد زمینه ارتباط با مراکز تحقیقات کشاورزی را برای ارائه محتوای فنی در زمینه استفاده از نهاده های کشاورزی در افزایش تولیدات زراعی و باغی و انعکاس آن از طریق سامانه 1559 باشگاه کشاورزان فراهم آورد.
  6. معاونت فنی و تولیدی به همراه واحدهای بازرگانی و مالی و کارشناس مسئول باشگاه کشاورزان موظف شدند هرچه سریعتر نسبت به ثبت نام 460 نفر در سامانه باشگاه کشاورزان استان مازندران اقدامات عاجل را به عمل آورند.
  7. با عنایت به برگزاری تشکیل جلسات آموزشی جهت مدیران ستادی و استانی در 22 دی ماه سال 95 همه معاونین ، روسای اداران و مسئولان واحدها موظف شدند پیشنهادات خود را تا تاریخ 17/10/95 به مدیر گزارش نمایند../ی

جلسه راس ساعت 11 با صلوات حاضرین به پایان رسید.

اعضاء حاضر در جلسه:

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

1

علی محسنی

مدیر(( رئیس جلسه))

2

وجیه اله شالیکار

معاون اداری ، مالی و بازرگانی

3

سیدحسین حسینی

سرپرست اداره بازرگانی

4

سید رحمت اله حسینی

رئیس اداره آماده سازی بذر و مسئول امور انبارها

5

رضا افراسیابی

مسئول واحد حراست و رئیس اداره نهال

6

رحمان امامی

مسئول روابط عمومی ، آموزش فنی و امور حقوقی ((دبیرجلسه))

7

مهدی متقی

معاون فنی و امور تولیدی

8

موسی احمدیان

رئیس اداره تولید بذر

9

حسین محجوب

مسئول واحد بازرگانی سم

10

سید علی صادقی

رئیس اداره آزمایشگاه و کارشناس فنی بذر

11

جعفر حراره

مسئول امور قراردادها

12

فهیمه علیزاده

کارشناس باشگاه کشاورزان

13

جمیله  فرمانی

کارشناس باشگاه کشاورزان

 

 


اخبار برگزیده