اخبار

.

برگزاری جلسه و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل و نقش آن در بخش کشاورزی در گلستان

 جلسه ،  به منظور نقش پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی با حضور جناب آقای غریب آبادی مدیر کل  پدافند غیر عامل استان گلستان ، مدیر ، مسئولین و رئیس ادارات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در محل  دفتر مدیریت برگزار شد. ابتدا مهندس ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ضمن خوشامدگوئی به حاضرین با بیان این که  بیش از 80 درصد از یارانه مستقیم بخش کشاورزی مربوط به نهاده‌ها است که تامین این نهاده‌ها توسط این شرکت، بسته به نوع توانممندی هرا ستان انجام می گیرد شامل پنج مولفه شامل تامین کود، سم ، بذر ، نهال و ماشین آلات کشاورزی می باشد که از نیازهای اصلی بخش کشاورزی است.مهندس ضیائی افزود: تامین به موقع نهاده‌ها و نقش حساس این شرکت بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی را کاهش می‌دهد و تامین آن از دغدغه‌های مهم مسئولان این بخش به شمار می‌رود.وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور سالانه بیش از دومیلیون تن نهاده کشاورزی توزیع می کندکه این نشان‌دهنده حجم بالای کار و نقش حساس و مهم آن می باشد.مهندس ضیائی بر لزوم توجه مسئولان کشور و استان به بخش کشاورزی تاکید و خاطر نشان کرد: حوزه کشاورزی  استان یکی از مهم‌ترین حوزه‌ها در اقتصاد کشور است که توسعه آن باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد. و افزود: زمانی که کشور در بخش کشاورزی و در تولید محصولات کشاورزی خودکفا باشد، خواهد توانست روی پای خود ایستاده و از دیگران بی‌نیاز باشد.مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در خاتمه سخنان خود افزود: در حال حاضر 100 درصد از عملیات ستادی و امورات این شرکت به صورت هوشمند و تحت سامانه نرم‌افزاری تحت وب انجام می‌شود که موجب افزایش راندمان کاری و کاهش مشکلات شده است..

  در ادامه  جلسه جناب آقای غریب آبادی  مدیر  کل پدافند غیر عامل  استان گلستان ضمن نكوداشت هفتةپدافند غيرعامل، به تشريح برنامه هاي اين هفته و تبيين موضوع پدافند غيرعامل پرداخت.  و با تبریک آغاز هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر رحمت و مهربانی  تصریح کرد: با توجه نقشه دشمنان و لزوم ایجاد ایمنی در استان، وحدت بین مردم و مسئولان بهترین پدافند غیرعامل است  در این عرصه اتحاد و همبستگی می تواند پدافندی در برابر دشمنان باشد و در بحث بازدارندگی و پیچیدگی هیچ چیزی بهتر از نیروی اتحاد مردمی نیست.

غریب آبادی» به تأكيدات مستمر مقام معظم رهبري به موضوع  اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل بيان كرد:  که این شعار باید  در بخش کشاورزی نیز نمود پیدا کند و آن را جامع عمل بپوشانیم  و خوشبختانه در دولت تدبير و اميد برنامه ها و فعاليتهاي خوبي در راستاي اجراي منويات رهبر فرزانة انقلاب در رابطه با پدافند غيرعامل  انجام شده و راهبردهاي اين موضوع مهم در استان نيز مشخص شده است

 در ادامه  اظهار داشت: پدافند غيرعامل در واقع به معناي مجموعه اقدامات غيرمسلحانه اي است كه موجب افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، ارتقاء پايداري ملي و تسهيل در امر مديريت بحران در برابر تهديدات نظامي دشمن مي شود. پدافند غيرعامل مستلزم بكارگيري جنگ افزار نبوده و با اجراي آن مي توان همه  هجمه هاي نظامي و خسارات به جامعه انساني را پيشگيري نمود

«غریب آبادی»  بیان کرد: پدافند غيرعامل امروزه به عنوان يك اصل و دانش بين رشته اي و يك موضوع مستمر، ضمن كاهش آسيب پذيري و افزايش پايداري و توان بازدارندگي ، ارتقاء ملي و تسهيل كننده مديريت بخش هاي مختلف جامعه مي باشد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استان گلستان با بیان این که انقلاب ما با شعار آرمان طلبی و عدالت طلبانه به پیروزی رسید در این  عرصه حضرت امام راحل تاکید داشتند: که  تفکر انقلابی ما باید  صادر شود و مرز های جغرافیایی را بشکند و بتوانیم پایگاههای اجتماعی در خارج از مرز ایجاد کنیم چیزی که کشور های استکباری جهان از آن رعب و وحشت  دارند   به همین علت است که دنیا با ما جنگ نکنولوژی ندارد و هدف آن جنگ ایدو لوژی است. و آمریکا از یک چیزی می ترسد و آنهم نفوذ مادر  دیگر کشور ها خصوصاٌ کشور های مسلمان خیز می باشد.

همان طورکه آقای فرانسیس فوکویاما جامعه شناس و سیاسستمدار آمریکایی در کتاب پایان تاریخ و یا پایان لیبرالیسم با دلیل و مدرک می نویسد: جنگی در آخر زمان اتفاق می افتد و به قطعی بودن آن ، می گوید این جنگ حتمی است ولی برنده این جنگ ، غرب نیست بلکه شیعیان هستند  و بی شک لیبرالیسم  شکست خواهد خورد. در این مهم، نظریه ای ارائه می دهد به نام میکروپولتیک و میکروفیزیک. میکروپولتیک یعنی میل و انگیزه ؛ میکروفیزیک یعنی قدرت .او می گوید برای پیروزی بر مردم یک کشور ، باید انگیزه مردم را تغییر داد. اگر انگیزه مردم ، که به عنوان یک « فرهنگ » شکل گرفته است ، تغییر کند و به رفاه طلبی و تجمل گرایی و اشرافی گری تبدیل شود ، شما پیروز خواهید شد. و گرنه مانند این است که آب در هاون می کوبید. این انگیزه ها هم تغییر نمی کنند مگر اینکه ارکان یک قدرت برای تغییر دادن آن وارد صحنه شوند.

مباحث زیستی در عرصه پدافند عامل  یکی از مقوله هایی  بود که به آن  اشاره شد: که تهديدات بيولوژيك و بيوتروريسم  از جمله تهديدات مهم و بحث بر انگيزي است كه شش نقطه هدف دارد«دارو، غذا،انسان، نبات،دام  و آب آشامیدنی»که كشور آمريكا و اسرائیل در ده سال گذشته میلیارد ها دلار جهت تقويت سيستم پدافند غير عامل تهديدات زيستي خود هزينه نموده و تمام مراكز تحقيقاتي نظامي، دفاعي و دانشگاه ها و مراكز تحقياتي پيش رفته  و در گير برنامه تقويت بنیه پدافند غيرعامل در مقابله با تهديدات زيستي هستند  که در استان گلستان در چند سال اخیر دچار این تهدید  ها بودیم که در این مهم به چند مورد اشاره کرد:«کاهش ا ستحصال ماهیان خاویاری در دریای خزر»، « نهال های آلوده  زیتون یه بیماری گال باکتریایی  »،« طغیان ملخ مراکشی در مناطق شرقی استان »  و تصریح کرد:  پدافند غیر عامل پروژه نیست،پروسه ای است و بایستی استمرار داشته باشد.. مدیر کل پدافند غیر عامل  استان "امنیت و سلامت"را به عنوان دو مقوله مهم یاد آور شده و اظهار داشت:پدافند غیر عامل مسئله حساسی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد،امنیت و سلامت به عنوان دو مقوله مغفول در جامعه مطرح است،تا زمانیکه این دو اهم را از دست ندهیم قدرش را نمی دانیم پس در زمانیکه جاری و ساری است بایستی تقویت شوند تا استمرار داشته باشند.

و در خاتمه سخنان خود عنوان کرد: تاکنون در آسیب شناسی زیستی در بخش کشاورزی، موسسه کشاورزی هسته ای کرج با ایجاد بستر مناسب  درطول فعالیت خود توانسته است خدمات شایان و قابل توجهی در تهدیدات بیولوژیک و  بیو تروریسم بنماید که نتایج حاصل از آن نیز قابل ملاحظه است. زمینه کاربرد چنین روشی بسیار متنوع و گسترده است که از جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد. ایجاد جهش در گیاهان به منظور دستیابی به صفات برتر و مطلوب و تولید ارقام جدید گیاهی، طرح  برآورد باز پخشی خاک و آبخیزداری، کنترل حشرات مضر از طریق روش سترون‌سازی و یا ضد عفونی، ناباروری  کرم گلوگاه انار، بهبود و خصوصیت گیاهان مرتعی و فرسایش خاک، تولید لاین های مقاوم بلایت شمشاد خزری، مبارزه با آفات انباری، کاهش ضایعات و افزایش زمان نگهداری محصولات کشاورزی و فرآورده‌های دامی، بهبود امور دامی و دامپزشکی، اندازه‌گیری و ردیابی عناصر ناپایدار (رادیوایزوتوپ) و پایدار در اندامهای مختلف گیاهی- خاک و آب، تعیین نیاز آبی در گیاهان و مدیریت تغذیه گیاهی و حرکت املاح و آلودگیهای زیست محیطی در خاک و گیاه و ....  و در ادامه پس از پرسش و پاسخ همکارام محترم ، جلسه با ذکر صلواتی برمحمد و آل محمد(ص) خاتمه یافت.

 

اخبار برگزیده