اخبار

پیرو دعوت قبلی هفتمین نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی و ششمین نشست شورای اتاق فکر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در اتاق جلسات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران تشكيل شد.

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید ، مهندس علی محسنی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران با گرامیداشت روز 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی همه همکاران را به تلاش بی وقفه برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فراخواند. وی با اشاره به راه اندازی وافتتاح رسمی باشگاه کشاورزان در استان مازندران افزود باشگاه کشاورزان بنابر ضرورتهای خاص و همچنین اهداف قابل پیش بنی راه اندازی شده است و در این رابطه باید سعی گردد تا باشگاه کشاورزان و سامانه ارتباطی 1559 در تمامی شهرستانها و بخش های استان مازندران همه گیر و فراگیر شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه نهاده های کشاورزی در دهه آخر ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان مازندران در قائم شهر افزود باید با تمامی توان در این نمایشگاه حاضر شده و با محوریت سامانه 1559 وهمچنین فروش ماشین های کشاورزی موضوع توزیع ماشین های کشاورزی را به عنوان یک موضوع مهم ترویج نماییم.

*مشارکت همکاران بخصوص کارشناسان و مسئولان واحدها برای اجرایی کردن وتمامی موارد مرتبط با باشگاه کشاورزان و سامانه ارتباطی 1559 برگزاری کلاس های آموزشی به خصوص در زمینه روش های نمونه برداری صحیح خاک برای کارگزاران و همچنین پیمانکاران تولید بذر بطور جدی پیگیری شود.

*به هیچ عنوان حتی یک گرم رسوب بذر در سال جاری نباید در انبارهای استان نباید داشته باشیم و تمامی توان نیرو و ابتکار لازم باید در این رابطه بکارگیری شود و هیچ گونه عذری در این زمینه قابل پذیرش نمی باشد چرا که هرگونه رسوب بذر مستلزم هزینه های بسیار زیاد و سنگین است.

*به دلیل خودگردانی شرکت باید نگاه های همکاران از سیاست های یارانه ای صرف شرکت در سالهای گذشته به نگاه به حداقل رساندن هزینه ها و افزایش ارزش افزوده فعالیت های شرکت تغییر یابد و این امر باید در عمل خود را نشان دهد.

*هرگونه فعالیت در شرکت نباید صرفاً به رفع تکلیف و یا انجام فعالیت های روزمره ختم شود بلکه در شرایط کنونی هر همکار تا آنجائیکه امکان دارد علاوه بر انجام وظایف محوله باید با ابتکار ، خلاقیت و کار و تلاش بیش از پیش،زمینه بالندگی شرکت را دربخش های مختلف فراهم آورد ومجهز به دانش فنی در رشته تخصصی مرتبط باشد.

*هماهنگی بین معاونت های اداری ، مالی وبازرگانی و فنی و تولیدی و واحدهای مالی ، بازرگانی برای برگزاری موفق نمایشگاه باید به حد اعلای خود رسیده تا به این طریق بتوانیم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و به خصوص باشگاه کشاورزان را آنگونه که شایسته است معرفی نماییم.

*هماهنگی بین واحدهای مختلف تحت پوشش معاونت فنی و تولیدی باید بیش از پیش افزایش یافته تا اهداف این بخش در سریعترین زمان ممکن محقق گردد.

*در توزیع بذر کلزا به دلیل اهمیت و حساسیت هایی که روی آن وجود دارد حتماً نسبت به تهیه مزارع نمایشی از بذور توزیعی اقدام تا از نتیجه کار تمامی کشاورزان مطلع گردند.

*مطالبات از کارگزاران باید به حداقل ممکن کاهش یافته تا به صفر برسد.

*در زمینه باشگاه کشاورزان خوشبختانه فعالیت آن در سطح استان مازندران آغاز شده است و برای تداوم فعالیت آن هماهنگی لازم با بانک کشاورزی ، هواشناسی و کارشناسان فنی مرتبط و بخش آنالیز آب و خاک باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و تفاهم نامه های مرتبط در این بخش توسط معاونت های فنی و تولیدی و معاونت اداری ، مالی و بازرگانی تهیه شده و هرچه سریعتر اجرایی گردد.

در ادامه این نشست مسئولان واحدهای مختلف به تقصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه ، منتهی به اتخاذ تصمیم شد.

تصمیمات متخذه :

  1.  واحد بازرگانی موظف شد ساز و کارهای لازم را در جهت افزایش جذب توزیع کود دی آمونیوم فسفات را با توجه به نیاز شدید استان به این کود در سطح فرآهم نموده و نسبت به توزیع این کود اهتمام لازم را داشته باشد.
  2. معاونت فنی و تولیدی به اتفاق واحدهای تحت پوشش موظف شدند تمامی نیازهای مرتبط با بذور گندم ، شلتوک برنج و جو را برابر برنامه ابلاغی تامین نموده و نسبت به توزیع آن به طورکامل اقدام نماید..
  3. واحد ماشین آلات کشاورزی موظف شد نسبت به برگزاری نشست های هفتگی با مسئولان واحدهای بزرگ تولیدی ماشین آلات کشاورزی در سطح استان اقدام نموده تا زمینه برای فروش ماشین آلات کشاورزی رایج مورد نیاز استان فراهم گردد.
  4. اطلاع رسانی پیرامون معرفی باشگاه کشاورزان توسط تمامی واحد ها بطور و جدی پیگیری شود و از تمامی راهکارها و فرصت ها در این زمینه استفاده شود.
  5. برای به صفر رساندن موجود بذر جو در انبارها معاونت فنی و تولیدی موظف شد نسبت به مکاتبه با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها بخصوص مناطق کوهستانی اقدام نماید.
  6. واحد بازرگانی برای جذب کودهای جدید معرفی شده از سوی ستاد مرکزی مطابق با نیاز استان برنامه ریزی نموده و نسبت به فروش و توزیع آنها در بین کشاورزان متقاضی استان اقدام نمایند./ی

جلسه راس ساعت 11 با صلوات حاضرین به پایان رسید.

اعضاء حاضر در جلسه:

ردیف

نام و نام خانوادگی

سمت

1

علی محسنی

مدیر(( رئیس جلسه))

2

وجیه اله شالیکار

معاون اداری ، مالی و بازرگانی

3

سیدحسین حسینی

سرپرست اداره بازرگانی

4

سید رحمت اله حسینی

رئیس اداره آماده سازی بذر و مسئول امور انبارها

5

رضا افراسیابی

مسئول واحد حراست و رئیس اداره نهال

6

رحمان امامی

مسئول روابط عمومی ، آموزش فنی و امور حقوقی ((دبیرجلسه))

7

مهدی متقی

معاون فنی و امور تولیدی

8

موسی احمدیان

رئیس اداره تولید بذر

9

حسین محجوب

مسئول واحد بازرگانی سم

10

سید علی صادقی

رئیس اداره آزمایشگاه

11

جعفر حراره

مسئول امور قراردادها

12

مسعود علی موسی زاده

کارشناس امور مالی

13

سید مهدی رضوی

کارشناس مسئول تولید بذر