اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران،

مراسم روز مزرعه با حضور مدیران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر جهاد کشاورزی ، محققین مرکز تحقیقات و کارشناسان ترویج و زراعت ، کشاورزان پیشرو و شرکت های تولید کننده کودهای کشاورزی در مورخ 98/2/10  در شهرستان ورامین برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ، مراسم روز مزرعه تغذیه گیاهی محصول گندم و جو  با هدف انتقال تجارب و اطلاعات آموزشی ترویجی در مزراع طرح الگویی تغذیه گیاهی گندم ( مزرعه دکتر نظام مافی ) و جو (مزرعه حاج قدمعلی بوربور ) برگزار گردید . پس از تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید ، مهندس تاجیک مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین ، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین ، مطالبی در زمینه وضعیت کشاورزی شهرستان و راندمان بالای تولیدات ارائه نمودند .

مهندس علی راه انجام مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران ضمن عرض خوش آمدگویی به مدعوین ، روز مزرعه را فرصتي براي ترويج و ارتقاء دانش تولیدکنندگان بخش کشاورزی دانست و گفت: در طول سال 1397 تعداد 25 شرکت تولید کننده مواد کودی ، طی تفاهم نامه ای آمادگی خود را برای تأمین کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی کشور اعلام داشتند ؛ پیرو آن با برگزاری جلسات متعددی مقرر شد دستاوردهای شرکتها در قالب پایلوت تغذیه گیاهی در چند مزرعه آزمایش و نتایج عملیات آن همراه با بهترین فرمول کودی برای این دو محصول تهیه و به سراسر کشور اعلام شود . در حقیقت این پروژه ، پروژه ملی است خوشبختانه 14شرکت در این پروژه همکاری فعال دارند؛ امیدواریم پس از برداشت و استخراج نتایج ، در همایشی دستاوردها به اطلاع کشاورزان ، کارشناسان و دست اندر کاران تغذیه گیاهی کشور برسد .

مهندس بهینا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته اظهار داشت : مدیریت زراعت و مرکز تحقیقات در اجرای هرچه مطلوبتر این پروژه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مشارکت داشته و نتایج آن نیز اعلام خواهد شد .

در ادامه شرکت های تولید کننده مواد کودی توضیحاتی را در رابطه با این طرح الگویی بیان و پس از بازدید از قطعات پایلوت تغذیه گیاهی جو ، شرکت کنندگان در مراسم از قطعات پایلوت گندم و نمایشگاه حاشیه ایی آن نیز بازدید نمودند .

یادآور می شود تعداد 85 نفر از مدیران ، محققین ، کارشناسان ، کشاورزات پیشرو ، کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی و مدیران و کارشناسان شرکت های تولید کننده مواد کودی در این برنامه 6 ساعته حضور داشتند .

 

 


اخبار برگزیده