اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان:

باشگاه کشاورزان همزمان با گردهمایی کشت محصولا پائیزه سال زراعی96-95با حضور350 نفر از مدیران، کارشناسان، محققین و کشاورزان پیشرو در روز پنجشنبه  هشت مهرماه1395 هجری شمسی  افتتاح و راه اندازی شد در این  گردهمایی دکتر شاهپسند قائم مقام معاون ترویج وزارت جهاد کشاورزی، دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکتر رضوی مدیر کل هواشناسی استان گلستان، مهندس علیمحمدی، مدیر کل  غله و خدمات بازرگانی استان، دکتر حسینی، رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و جمعی ازمدیران کل، محققین ،مدیران ستادی و شهرستانی  سازمان،کارشناسان و مروجین  جهاد کشاورزی شعرستانهای استان و کشاورزان پیشرو حضور داشتند.

ارائه توصیه های فنی به کشاورزان ، تاکید بر استفاده از نتایج تحقیقات پایان یافته ، تشریح اولویت های جدید سازمان جهاد کشاورزی همگام با اقتصاد مقاومتی ، تاکید بر استفاده از روش های نوین در تولید محصولات پاییزه مانند گندم ، جو  و  کلزا و استفاده از سیاست های تشویقی برای توسعه کشت کلزا و رونمایی از شکل جدید لباس کارشناسان پهنه مستقر در مراکز خدمات کشاورزی استان هم از دیگربرنامه های دیگر این گردهمایی بود.

دکتر مختار مهاجر، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان در این مراسم گفت: با تلاش تمام دست اندرکاران بخش کشاورزی و کشاورزان استان گلستان در سال ۱۳۹۵به میزان یک میلیون و ۵۱۰ هزار تن گندم در استان تولید شد که در تاریخ کشاورزی استان بی‌سابقه بود و رکورد تولید گندم شکست.وی افزود: امسال گلستان رتبه دوم تولید گندم را در کشور بدست آورد. مهاجر اعلام کرد: در سال ۱۳۹۵ تولید کلزا در استان گلستان بیش از ۱۳ هزار تن شده است.  وی تصریح کرد: گلستان توانست رتبه اول تولید محصول کلزا را در کشور متعلق به خود کند. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان از تمام کشاورزان و مسوولان و کارشناسان استان و کشور در دستیابی به این مهم تشکر و قدردانی کرد. وی از تمامی تلاشگران در عرصه کشاورزی خواست که همت خود را برای کشت‌های آینده بیشتر کنند و نسبت به افزایش تولید محصولات کشاورزی اهتمام ویژه داشته باشند.

قائم مقام معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی در این گردهمایی حفظ رتبه نخست گلستان در تولید گندم و کلزا  را خواستار شد دکترشاه پسند تجهیز ساماندهی مراکز خدمات کشاورزی به سامانه جدید پهنه بندی ، مشارکت با بخش خصوصی و مشارکت بخش های اجرایی و تحقیقاتی را از رویکردهای جدید معاونت ترویج وزارت جهاد کشاورزی دانست.

سید صمد ضیایی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ، در گردهمایی سالیانه محصولات پائیزه اظهار کرد: امروز باشگاه مشتریان با شعار کشاورزان با ما تنها نیستند راه‌اندازی شد که مهم‌ترین هدف آن حفظ مشتریان قدیم و فعلی و برنامه‌ریزی برای جذب مشتریان جدید است.وی بابیان اینکه ۱۲۰ کارگزاری شرکت در ۱۴ شهرستان استان گلستان فعالیت می‌کنند، افزود: لازم است که همه کارشناسان از ظرفیت های علمی خود استفاده کرده و از طرح پهنه‌بندی استفاده کنند.مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان تصریح کرد: تهیه نهاده‌های کشاورزی بسیار مهم است و ما هنوز ازنظر تغذیه گیاهی بسیار عقب هستیم.ضیایی گفت: در آمار استان مصرف کود هیچ‌گاه بالای ۱۱۰ هزار تن نبوده اما امسال با همکاری‌های انجام‌شده توانستیم این رقم را به ۱۳۰ هزار تن برسانیم که باید در سال ۹۵-۹۶ به ۲۰۰ هزار تن هم برسد.به گفته وی، سامانه تلفن گویای ۱۵۵۹ باشگاه مشتریان در دسترس است تا کشاورزان سؤالات خود را از طریق این سامانه مطرح کنند.ضیایی سفارش انواع نهاده‌ها، آموزش حضوری رایگان اعضاء، آزمایش خاک و آب، خرید نهاده‌ها با استفاده از کارت اعتباری، اطلاع از وضعیت آب‌وهوا برحسب منطقه و توصیه استفاده از نهاده‌ها مطابق با آزمایش خاک و آب را از مهم‌ترین فعالیت‌ها در باشگاه مشتریان دانست.

در این گردهمایی ضمن تقدیر از 65 کارشناس ، مروج ، کشاورز ، مدیر ومحقق که نقش مهمی در افزایش تولید محصولات پاییزه گلستان داشتند ،   ازتلاش خالصانه و کوشش خستگی ناپذیر آقای مهندس غلامرضا ادیم  رئیس حوزه مدیریت و مسئول روابط عمومی این شرکت و  همچنین مهندس  محمد علی تمسکنی زاهدی نیز بعنوان کارگزار  برتر توزیع و فروش نهاده های کشاورزی معرفی و با  اهداء لوح یا بودی از نامبردگان تقدیر و تشکر بعمل آمد.

در خاتمه برنامه با پخش کلیپ تصویری در راستای اهداف و راه اندازی با شگاه کشاورزان  وهمچنین اهداء کارت عضویت افتخاری به جناب آقای دکتر مهاجر ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی و تماس با سامانه1559  انجام و رونمایی شد.

 


اخبار برگزیده