اخبار

مهندس مرتضي مرادي مدير محترم شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان چهارمحال و بختياري به خبرنگار روابط عمومي گفت:

   در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های ابلاغی وزارت متبوع در خصوص کشت دانه‌های روغنی خصوصا کلزا، به منظور کاهش وابستگی به واردات روغن و کمک به پایداری در تولید با توجه به تاثیر بسزایی که کلزا در افزایش عملکرد گندم و سایر محصولات در تناوب با این محصول دارد و فواید دیگر کشت این محصول (که از جمله محصولاتی می‌باشد که در جهت مدیریت شرایط خشکسالی و کمبود آب، نسبت به محصولات بهاره بهره‌وری بیشتری دارد) و نیز  تاثیر بسزای آن در کنترل آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز؛ این مدیریت اقدام به توزیع    32200 نسخه بروشور مشخصات ارقام مختلف کلزای تدارک دیده شده توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان چهارمحال و بختياري در بین گروه‌های هدف در سطح شهرستان‌های 9 گانه استان نموده است تا در جهت ترویج کشت کلزا و رسیدن به کشاورزی دانش محور، گامی هرچند کوچک برداشته باشد.

ضمناً شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جهت سال زراعی 96-95 میزان 560 تن بذر هیبرید از 31 رقم هیبرید پرمحصول با شرایط استاندارد روز دنیا را در برنامه خود دارد که هر میزان که مورد نیاز کشاورزان عزیز استان باشد؛ ان شاءالله در موعد مناسب در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

در خاتمه مهندس مرادی مدير محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان چهارمحال و بختياری، خلاصه مجموعه اقدامات انجام شده اخير در اين خصوص را بدين ترتيب بر شمردند:

1-ارسال 10 پیامک ترویجی در خصوص مزایای کشت کلزا از طریق سامانه پیام کوتاه شرکت جهت بیش از ده هزار بهره بردار، کارگزاران تابعه، کشاورزان طرف قرارداد تولید بذر و ...

2- چاپ 2 مقاله با موضوعات: "چرا باید کلزا بکاریم؟" و "چند نکته کلیدی برای موفقیت در کشت کلزا" در نشریات ترویجی استان. 

3- برگزاری چندین کارگاه آموزشی برای کشاورزان با هماهنگی مدیریت محترم ترویج و مدیریت‌های محترم کشاورزی شهرستان‌ها.

4- برگزاری چندین کارگاه آموزشی و گردهمائی برای کارگزاری‌های استان.

5-اجرای برنامه بازدید از مزارع موفق استان برای کارگزاری‌های توزیع نهاده‌های کشاورزی و تولید کنندگان بذر استان.

6- تهیه برنامه تلویزیونی با موضوع: "چرا باید کلزا بکاریم؟" و پخش از طریق شبکه استانی جهان بین در شنبه گذشته.

7- اجرای 2 برنامه رادیوئی با موضوعات فوق از طریق صدای استان.

8- گنجانیدن برنامه کشت کلزا در تناوب زراعی مزارع تولید بذر استان.

9- اختصاص کودهای کشاورزی مورد تقاضای کشاورزان از قبیل: سولفات پتاسیم، سولفات آمونیوم و ... که در بازار کمیابند جهت کلزاکاران.

 

   

 

اخبار برگزیده