اخبار

سامانه 1559 شرکت خدمات حمایتی کشاورزی (باشگاه كشاورزان خراسان رضوی) با حضور جناب مهندس كشاورز معاون محترم امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و جناب مهندس سيف، مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در مشهد افتتاح شد.
 

در اين مراسم كه جناب آقای دكتر شورج، قائم مقام محترم مديرعامل شركت خدمات حمايتی كشاورزی، جناب مهندس كاشكی مدير محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان خراسان رضوی، جناب مهندس مزروعی رئيس محترم سازمان جهاد كشاورزی استان خراسان رضوی و تعدادی از مسئولين محترم و كشاورزان پيشرو استان حضور داشتند.

معاون محترم امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی جناب مهندس كشاورز در قسمتی از سخنانش گفت: سامانه 1559 با هدف کاهش هزینه های کشاورزان در خرید نهاده ها، کسب اطلاعات لازم زراعی و افزایش دقت در تصمیم گیری طراحی و راه اندازی شده است.

جناب مهندس عباس کشاورز افزود: در قالب راه اندازی باشگاه کشاورزان خراسان رضوی و فعالیت این سامانه می توان امیدوار بود از این پس شاهد کسب اطلاعات در کمترین زمان از سوی کشاورزان در مورد موجودی نهاده ها در سطح کشور و خدمات قابل ارائه به آنان باشیم.

ايشان در ادامه فرمودند: در قالب این سامانه خرید نهاده ها با صدور کارت اعتباری از سوی بانک کشاورزی انجام می شود. طبق هماهنگی انجام شده برای تمامی کشاورزان کارت اعتباری صادر می شود و به این ترتیب نبود نقدینگی موجب نگرانی کشاورز در استفاده از خدمات و خرید نهادها نخواهد شد.

معاون محترم وزیر جهاد کشاورزی گفت: علاوه بر این کشاورزان می توانند در زمان مطلوب به امور زراعت و زمین رسیدگی کرده و از مدیریت کشت خود دور نشوند.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، جناب آقای يزدان سيف نیز در این مراسم طی سخنانی گفت: پارسال 4.5 میلیون تن گندم با قیمت زیر 10 هزار ریال از کشاورزان در سطح کشور خریداری شد. امسال این میزان تاکنون به 11 ميليون تن با قیمت هر کیلوگرم 12 هزار و 500 ریال رسیده و کار خرید همچنان ادامه دارد.

جناب مهندس یزدان سیف در مورد پرداخت پول خرید تضمینی به کشاورزان  بیان کرد: در دولت تلاش شده از کشاورزان خارجی خرید گندم نداشته باشیم بلکه پول خرید و تامین نیاز ایران را به کشاورزان داخلی بدهیم.

وی افزود: کاهش هرچه بیشتر مشکلات کشاورزان به شدت مورد پیگیری و توجه است لذا راه اندازی سامانه 1559 با همین هدف انجام شده است.

مدیرعامل محترم شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی این سامانه را کانال ارتباطی مستقیم برای ارتباط با کشاورزان و ارائه خدمات بهتر به آنها توصیف و بیان کرد: سامانه  1559  در راستای جلوگیری از هزینه های اضافی و ارائه خدمات به کشاورزان راه اندازی شده است.

ايشان در پايان سخنان خود فرمودند  : شرکت خدماتی حمایتی کشاورزی با ۸۷ سال سابقه خدمت به کشاورزان با راه اندازی این سامانه خدماتی نظیر اطلاعات هواشناسی، خدمات فنی، مشاوره، خدمات پس از فروش، سفارش گذاری، خرید نهاده اعضای سامانه و تحویل به کشاورزان را ارائه می دهد.


اخبار برگزیده