اخبار

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت:امسال هزارو ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی استان همدان ریز کشت کلزا قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ شهرام پرورش درجلسه ترویج و توسعه کشت کلزا،با رویکرد وگرایش به سمت مصرف کود های آلی و تولیدمحصولات گفت :تا کنون از این مزارع دو هزار تن کلزا برداشت شده است.

وی با بیان اینکه در چشم انداز سازمان جهاد کشاورزی استان همدان قرار است سال آینده با تو.جه به کم اب بر بودن این محصول ۱۰ هزار هکتار زیر کشت کلزا برود افزود: برای سال آینده پیش بینی می شود ۲۶ هزار تن از این محصول برداشت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت کشت کلزا ازنظر صرفه‌ اقتصادی اضافه می کند: علاوه بر اینکه کاشت این محصول برای کشور اهمیت دارد زمینه افزایش سود سرانه هم فراهم می‌شود و کشت کلزا به کشت کم‌آب‌ بر معروف است، بنابراین مشکل چندانی در تامین آب برای آبیاری این محصول وجود ندارد. وی ادامه داد: دانه های روغنی از محصول با ارزش بخش کشاورزی به شمار می رود که به عنوان محصول مورد نیاز صنعت روغن کشور نقش اساسی را ایفا می کند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: در استان همدان دانه های روغنی به عنوان گیاهی صنعتی ،به علت کاربرد های فراوان در تغذیه انسان وکنجاله آن در تغذیه دام وطیور و مصرف های مختلف صنعتی از جایگاه ویژه ای محصولات کشاورزی بر خوردار است. پرورش به ریز دانه بودن دانه های روغنی کلزا اشاره کرد وافزود:دانه های روغنی کلزا بیشتر مکانیزه ونیمه مکانیزه کشت می شود وبرداشت بصورت مکانیزه است.

پرورش خاطر نشان کرد: یکی ازمهمترین سیاست ها واهداف وزارت جهاد کشاورزی تامین وی با بیان اینکه کشت کلزا فرصتی برای رونق کشاورزی همدان است، اظهار داشت: پارسال هر کیلو کلزا در استان ۲ هزار و ۲۰۰ تومان خرید تضمینی شد و امسال هم قیمت خرید تضمینی مهرماه اعلام می شود.

اخبار برگزیده