اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام،

مهندس علی مراد اکبری معاون وزیر در امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از چگونگی و پیشرفت فیزیکی طرح ها و پروژه های سامانه گرمسیری در استان به اتفاق هیئت همراه و کارشناس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  بازدید به عمل آوردند

اکبری گفت:  پروژه‌های سامانه گرمسیری استان حدود ۳۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان های ایلام مهران و دهلران را تحت پوشش خود قرار میدهد و تاکنون بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح آبرسانی باعث توسعه کشاورزی منطقه مثل گندم، کلزا، دانه های روغنی و حتی قسمتی از اراضی با کشت سبزی و صیفی خواهد شد و می‌توان تحول خوبی را در بخش اقتصادی کشاورزان و بهره‌برداران ایجاد کرد.

 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک اضافه کرد: ما در تلاش هستیم که بتوانیم تا سال ۹۸ کلیه پروژه های مربوط به آب و خاک را در استان ایلام به اتمام برسانیم.

 اکبری یادآور شد : در طرح سامانه گرمسیری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی به صورت روش های مدرن آبیاری از نوع سنترپیوت ، سیستم تیپ و در بعضی از نقاط هم مجهز به سیستم های آبیاری قطره ای برای احداث باغات خواهند شد که در تولید مواد غذایی و امنیت غذایی در منطقه تاثیر و نقش فراوانی را به دنبال خواهد داشت.

 وی در پایان گفت: با اجرای این طرح ها با توجه به همجواری استان ایلام با مرز کشور عراق می‌توان قسمت عمده ای از تولیدات بخش کشاورزی هم به صورت خام و هم به صورت فرآوری شده به کشورهای اروپایی و روسیه منتقل و صادر کرد، که  بتوان ارزآوری خوبی برای استان و کشور باشد.

 وی در این سفر از پروژه های اجرا شده باغبانی در منطقه دشتلگ در شهرستان ایلام بازدید به عمل آورد.


اخبار برگزیده