اخبار

.

در این جلسه آقای مهندس اسماعیلی معاون بازرگانی و اداری مالی شرکت خدمات حمايتی كشاورزی استان خراسان رضوی پیرامون اهداف دراز مدت و تبیین وظایف و ماموریت های جاری، با تاکید بر توسعه بستر هوشمند سازی خدمات کشاورزی در سیستم توسعه دولت الکترونیک و توجه به اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی سامانه کشوری 1559 باشگاه کشاورزان و لزوم بهره مندی کشاورزان از خدمات سهل و آسان و بموقع، صحبت نمود و در ادامه گفت: الحمدلله زمینه این فعالیت مهم فراهم گردیده است و از آنجائیکه یکی از مهمترین نهاده های کشاورزی داده های اطلاعات هواشناسی می باشد در راستای تفاهم نامه فیمابین سازمان هواشناسی کشور و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور انتظار داریم که با توجه به توانایی ها و توانمندی های اداره هواشناسی استان از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و کمی و کیفی که در سطح بین المللی می باشد بتوانیم با تعامل و همکاری بیشتر، بستر اطلاع رسانی بموقع یافته های هواشناسی در اختیار کشاورزان قرارگیرد.لزوما" می بایست با استفاده بهینه از منابع طرفین حداکثر بهره برداری را در راستای اهداف داشته باشید .

در ادامه مدیرکل هواشناسی استان خراسان رضوی جناب آقای دکتر حبیبی نوخندان ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیان فرمودند که سازمان هواشناسی موضوع تهک ( ترویج هواشناسی کشاورزی ) را بطور جدی در دستور کار خود دارد و کارشناسان این اداره کل بطور فعال در شهرستان ها با کشاورزان در ارتباط هستند و همکاری متقابل با شرکت خدمات حمایتی میتواند در این مهم مشارکت داشته باشند و باید تمامی ابزارهای در اختیار از جمله سامانه های اجتماعی و یا هر بستر دیگر اطلاعات هواشناسی بموقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد و ما از آن استقبال می کنیم . وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این همکاری در سالی که اقدام و عمل سفارش شده، بطور عملیاتی انجام دهیم . همچنین وی ضمن بیان ظرفیت اداره کل هواشناسی و پژوهشکده تاکید فرمودند که باید اقدامات عملی و علمی و متناسب و بومی و خاص استان خراسان تولید کنیم.

در ادامه جلسه مقرر شد سریعا" تفام نامه همکاری تنظیم شود که در جلسه فوق تفاهم نامه همکاری پیش نویس آن به تایید طرفین رسید . ضمناً سرکارخانم مهندس دانشور نماینده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و نيز مهندس رهنما از اداره کل هواشناسی مطالبی را ارائه نمودند.

در پایان مهندس اسماعیلی معاون بازرگانی و اداری مالی شرکت خدمات حمایتی استان از نگاه مثبت و رویکرد جهادی مدیرکل هواشناسی استان و همکاران ایشان تقدیر و تشکر نمود.


اخبار برگزیده