اخبار

سامانه باشگاه كشاورزان و استفاده از كارت اعتباری خرید نهاده های شركت خدمات حمایتی كشاورزی در استان قزوین به بهره برداری رسید.

در مراسم افتتاح باشگاه كشاورزان شركت خدمات حمایتی كشاورزی كه به دست جناب آقای مهندس كشاورز معاون محترم امور زراعت وزارت جهاد كشاورزی كلید خورد، جناب آقای مهندس یزدان سیف مدیرعامل محترم شركت خدمات حمایتی كشاورزی، رئیس محترم سازمان جهاد كشاورزی استان قزوین جناب آقای ابراهیمی پاك، مدیرعامل محترم بانك كشاورزی استان قزوین جناب آقای مهندس رمرودی و تعدادی از مسئولین وزارت جهاد كشاورزی و كشاورزان عزیز حضور داشتند.

در این مراسم مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی كشاورزی گفت: راه اندازی باشگاه کشاورزان ضمن تامین نهاده ها بر اساس نیاز کشاورزان در داخل مزرعه و کمک به کاهش هزینه تولید گامی در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

جناب آقای مهندس یزدان سیف در مراسم افتتاح نخستین باشگاه کشاورزی کشور و سامانه تلفن گویای 1559 شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در قزوین گفت: با راه اندازی میز خدمت برای تقویت بخش کشاورزی گام برداشته ایم و امیدواریم ضمن کاهش هزینه و ضایعات ان بخش به سودآوری بهره برداران هم کمک کنیم.


مهندس سیف بیان نمود: در دنیای کنونی که رقابت پذیری و بهره وری مهمترین رکن توسعه محسوب می شود باید بتوانیم با کاهش هزینه های تولید به کیفی سازی فعالیتها کمک کنیم تا فعالیت در این حوزه اقتصادی شود و انگیزه کشاورزان را بالا ببریم.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی كشاورزی تصریح کرد: یکی از دغدغه های کشاورزان تامین بموقع و آسان نهاده های کشاورزی است که با تشکیل باشگاه کشاورزی این نگرانی برطرف شده و بستر خوبی برای تولید کیفی، به موقع، سهل و آسان و به اندازه نهاده ها فراهم می شود.

وی اضافه کرد:راه اندازی باشگاه کشاورزان از ۱۷ ماه قبل کلید خورد و امروز اولین باشگاه  کشور در استان قزوین به عنوان قطب کشاورزی و با استعدادهای فراوان فعالیت خود را به طور رسمی آغاز می کند.

ایشان تصریح نموند: از امروز نخستین باشگاه مشتریان کشور با عنوان میز خدمات زنجیره تأمین نهاده‌های کشاورزی در قالب باشگاه کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به بهره ‌برداری می ‌رسد.

 برای آنکه نهاده‌ها عرضه‌ شده در بخش کشاورزی از استاندارد مناسب و کیفیت برخوردار باشد، نیازمند خدمات پس از فروش هستیم تا کشاورزان نسبت به مصرف نهاده‌های مورد نیاز دانش کافی و لازم را داشته باشند.

این موضوع از وظایف زنجیره عرضه است و با رابطه دوسویه با کشاورزان محقق می شود که در این راستا باید از کانال ارتباطی باشگاه مشتریان استفاده کنیم که در این باشگاه خدمات مختلف فنی، مالی، مشاوره‌ای، بازرگانی و اطلاع ‌رسانی به کشاورزان ارائه می ‌شود تا بتوانند از نهاده‌ها استفاده مطلوب تری کنند.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین خدمات باشگاه می ‌توان به آزمایش خاک و آب و ارائه نتایج به‌صورت رایگان با تخفیف ۶۰ درصدی، کارت خرید اعتباری از پایانه‌های فروشگاهی و مرتبط شرکت، صدور نسخه مصرف نهاده‌های کشاورزی، ارائه آخرین اطلاعات هواشناسی و مشاوره فنی در حوزه مصرف نهاده‌های کشاورزی، تأمین و تحویل غیرحضوری نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در محل مورد تقاضا و پاسخگویی به شکایات و دریافت پیشنهادات از دیگر خدمات این باشگاه است.

جناب آقای مهندس سیف تصریح کرد: اگر کشاورزان بد حساب نباشند بانک کشاورزی کارت اعتباری به آنها می ‌دهد که با آن می ‌توانند نسبت به خرید نهاده‌های مورد نیاز خود به ‌صورت اقساط اقدام کنند.

وی اضافه کرد: در بین سالهای ۸۸ تا ۹۱ با افزایش شتابان قیمت نهاده های کشاورزی روبرو شدیم و بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اضافی ایجاد شد و امروز کمبود نقدینگی ازعمده مشکلات کشاورزان محسوب می شود.

بانک اطلاعاتی در باشگاه کشاورزان ایجاد می شود

جناب مهندس سیف بیان کرد: تمام رفتارهای کشاورزان پس از عضویت در باشگاه ثبت و ضبط می شود و سالهای آینده نیز می توان متوجه شد یک کشاورز در هر استان از نظر مصرف سم و کود و کاشت و برداشت چه وضعیتی داشته و چگونه عمل کرده است.

وی اضافه کرد: با دو رویکرد ورود علم به مزرعه و تکامل چرخشی در استفاده از تکنولوژی و علم روز برای کاهش هزینه تولید و افزایش بهره وری این طرح ها اجرایی شده و امیدواریم با مشارکت کشاورزان به اهداف پیش بینی دست یابیم و امسال امیدواریم باشگاه کشاورزان در همه استان های کشور راه اندازی و فعال شود.

لينكهای مرتبط:

-با روشهای گذشته نمی توان كشاورزی را اداره كرد (خبرگزاری فارس)

-كمبود سرمايه، سد راه رونق كشاورزی (خبرگزاری ايسنا)

-نخستين باشگاه كشاورزان در استان قزوين راه اندازی شد (روابط عمومی وزارت جهاد كشاورزی)

-كارت اعتباری خريد نهاده های كشاورزی، پشتوانه تأمين نهاده ها شد (خبرگزاری ايانا)

-باشگاه كشاورزان استان قزوين راه اندازی شد (باشگاه خبرنگاران جوان)

-امكان خريد تلفنی نهاده های كشاورزی برای نخستين بار در كشور فراهم شد (خبرگزاری ايرنا)

-راه اندازی باشگاه كشاورزان در مسير اقتصاد مقاومتی است (خبرگزاری مهر)

-تأمين نهاده های كشاورزی با سامانه 1559(خبرگزاری موج)

-لزوم تغييرات اساسی در مديريت كشاورزی (خبرگزاری اگنا)

-كارت خريد نهاده های كشاورزی رونمايی شد (خبرگزاری تسنيم)

-رقابت پذيری وبهره وری مهمترين اركان پيشرفت در توليد (خبرگزاری ايلنا)


اخبار برگزیده