اخبار

 به گزارش  روابط عمومی  شرکت خدمات  حمایتی  کشاورزی استان  گلستان ،

جلسه  هماهنگی با کارگروه تخصصی بذر، کود و امور اجرایی شرکت در روز دوشنبه17/10/97در دفتر مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان برگزارشد.

در ابتدای این جلسه و بعد از تلاوت کلام اله مجید،  حمید هزارجریبی، مدیر  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان  ضمن  خوش آمد گوئی،تمامی همکاران را به تلاش بی وقفه برای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فراخواند. وی همچنین  با ابراز خرسندی از حل چالش ها و موانع پیش رو کود های شیمیایی  افزود همه ما باید پاسخگوی نیازهای کشاورزان در زمینه تمامی نهاده ها باشیم. مدیر شرکت همچنین با تاکید بر اهمیت جلسات هماهنگی که به رفع مشکلات  منتج می شود اعضای کارگرو باید با طرح موضوعات اساسی با همفکری و تعامل نسبت به بهبود وضعیت و وحدت رویه مشارکت جدی داشته باشند.

در ادامه افزود:  امسال توزیع793 تن بذر از ارقام  مختلف در طبقات گواهی شده و مادری در مناطق آبی استان در برنامه کاری این شرکت قرارداشت به این سبب تیم فنی و بازرگانی  شرکت، امیدوارتر از گذشته با انگیزه کامل، در خدمات رسانی بهتر، با تغییر نگرش در نحوه مدیریت در راستای افزایش کیفیت بذر و  فروش قدم برداشته است و در رقابت با16 شرکت تولید کننده بذر، اعمال مدیریت گردید و با تصمیم گیری مناسب در جلسه مستمر با کارگروه تخصصی بذر شرکت و کارگزاران و به روز رسانی آمار فروش، زمینه سازی موفقیت ما در تحقق اهداف راهبردی برنامه و سیاست های کلان دفتر مرکزی شرکت فراهم گردید و صددرصد بذر شرکت توزیع گردد. وی همچنین  در خصوص¨امکانات ، جایگا ه و شرایط موجود شرکت در عرصه بذر عنوان کرد ما در این بخش  درصد هستیم  رایزنی لازم در سطح ملی و استانی انجام دهیم تا سازو کار های لازم به منظور  بکارگیری  ظرفیت  ها و پتانسیل ها وتوان تخصصی کارشناسی  فنی شرکت در اجرای طرح های  شرکت های تولید کننده بذر( کنترل مزارع، خریدو بوجاری)  صورت گیرد.

تصریح کرد :در مرحله گذر، توان سنجی مخاطبین خود، پختگی و چابکی لازم و دقت و سرعت توانمندی خود را بسنجیم. که الزامات آن واگذاری کار است. واشاره داشتند: و اگذاری کارها به افراد شایسته یکی از تکنیک های بنیادین در عرصه های مدیریت زمان به شمار می رود. با اتکا  به این مهم، نه تنها بار سنگینی بر روی دوش خودمان برداشته           می شود. بلکه می توانید فضایی را برای کارمندان خود ایجاد نمائیم که در آن احساس قدرت و درایت بیشتری پیدا کنند و در نتیجه توانمندی و مسئولیت پذیری آنها نیز افزایش پیدا می کند.

  در ادامه افزود: بازدید های مستمری که از انبار گارگزاران انجام می گیرد شرکت  کار  های مهمی علاوه بر  نظام جامع نرم افزاری پیش رو دارد  تا کود دربهترین وضعیت در شرایط مطلوب توزیع گردد و کنترل موجودی  ها پارامتر دیگری است که باید نظارت گردد و تمرکز بر موضوعات خواسته شده  نیاز به جدول تقویم و رعایت زمان بندی بازدید های مستمر می باشد که باید در اسرع وقت تنظیم و جهت صدور ابلاغ و شرح وظایف به حوزه مدیریت گزارش گردد .

خاطر نشان کرد: استراتژی که در برنامه بازدید و نمونه برداری گروه پایش استانی کود  توسط مدیریت محترم حسابرسی و  بازرسی شرکت با رعایت  دستورالعمل های ارسالی در خصوص کترل و نظارت از کارگزاران و شبکه رسمی توزیع سازمان جهاد  کشاورزی استانها  تاکید و در قالب شیوه نامه ای به استانها ابلاغ گردید و راهبرد ها به این موضوع معطوف  می شود تا قدم های مثبتی درا ین بخش برداشته شود .

با توجه  به منویات مدیر عامل محترم شرکت و اعضا هیئت مدیره،  نگاه ما باید در توزیع نهاده های کشاورزی اعتماد سازی در بد نه وزارت متبوع  باشد و تاکنون نیز توفیق خوبی در این بخش د اشتیم و انتظار این است که که موضوع توزیع کود های فسفات دی آمو نیم و سولفات پتاسیم را   با رصد نمودن گروه های هدف با توجه به پراکنش جغرافیایی استان بدرستی ساماندهی کنیم  تا در عرصه خدمات رسانی به کشاورزان  در بهترین شکل صورت گیرد.

پی گیری مسائل، مشکلات، چالش ها، موضوعات و گزینه های طرح شده در گردهمایی مدیران استانهای کشور بدرستی طراحی گردد تا کلیه امور  در راستای راهبرد ها و سیاست های اجرایی اقدام تا ضمن نمایاندن توانمندی شرکت نسبت به ارتقا و بهبود عالمانه شاخص ها  اهتمام لازم صورت گیرد.

 در ادامه این نشست اعضای کارگروه به تفصیل پیرامون موضوعات حوزه وظیفه مندی خود به ارائه گزارش و راهکار پرداختند که بعد از بررسی های لازم توسط اعضای جلسه موارد ذیل به عنوان تصمیمات جلسه ، منتهی به اتخاذ تصمیم شد:

1-تسریع در تنظیم جدول تقویم و رعایت زمان بندی تیم نظارتی شرکت و بازدید های مستمر از انبار کارگزاران کود( تیم بازرگانی، فنی)

2- اطلاع رسانی مطلوب از مزایای مصرف کود فسفات دی آمونیوم و سولفات پتاسیم با استراتژی مدیریت زنجیره، عرضه و یکپارچگی

3-تبیین  و ابلاغ کارگروه تیم نظارتی و گروه پایش کودی شرکت

4- رعایت کامل برشیوه نامه و دستورالعمل های ابلاغی مدیریت حسابرسی و بازرسی در پایش کودی استان

5-رعایت اصل صرفه جویی و استتفاده بهینه از امکانات و ایجاد درآمد برای شرکت

6- ارائه گزارش هر 6 ماه یک بار( گزارش کلی) و آخر هرماه از نتایج   عملکرد و ارزیابی ها در بازدید های نظارتی انبار کارگزاران به معاونت بازرگانی و مدیریت حسابرسی

7- تسریع در جمع آوری و تکمیل فرم یارانه های بذر و سم در عرصه کارگزاری ها

8- تسریع در جمع بندی مسا ئل، مشکلات، چالش ها و گزینه های قابل طرح در جلسه شورای هماهنگی مدیران استانها

اخبار برگزیده