اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تهران،

بیست و یکمین گردهمایی فصلی کارگزاران (سومین گردهمایی سال97 ) از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 18/10/97 با حضور مسئولین و مدیران ستادی و استان، سازمان جهاد کشاورزی و کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی استانهای تهران و البرز در محل سالن اجتماعات شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار شد .

این گردهمایی با هدف بررسی روند توزیع نهاده ها و همچنین آشنایی با مشکلات کارگزاران و در انتها ارائه راهکارهای لازم در جهت رفع کاستیهای آنان برگزار شد .

در این نشست پس از تلاوت قران کریم ، مهندس راه انجام مدیر شرکت ضمن عرض خیر مقدم و خداقوت به تشریح دستورکارجلسه به بیان توصیه های مدیریتی به کارگزاران با موضوعات : نحوه فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به درخواست ها و مشکلات کارگزاران و ارایه گزارش عملکرد شرکت و کارگزاران درخصوص اقدامات صورت پذیرفته در زمینه تأمین نهاده های کشاورزی (کود – بذر ) توسط کارگزاران ، از ابتدای سال جاری تاکنون پرداخت .

مهندس فراهانی مدیر حراست سازمان جهاد کشاورزی استان نیز ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات خوب بعمل آمده از سوی شرکت و قدردانی از زحمات کارگزاران و عرض خسته نباشید با اشاره به نکات امنیتی و حراستی و عملکرد سالم و صحیح کارگزاران در جهت توزیع نهاده های کشاورزی نکاتی را بیان کرد و گفت : ذخیره سازی استراتژیک باید در زمان مناسب انجام شود تا در آینده با مشکلات کمبود نهاده مواجه نشویم ؛ وی با اشاره به اینکه در بیشتر شهرستانها این اتفاق نیافتاده و با توجه به تجربیات سالهای گذشته امسال شرکت باید راهکارهای مناسب و به موقع را جهت ذخیره سازی استراتژیک به کار گیرد تا با مشکل تأمین نهاده های کشاورزی در آینده مواجه نشود و شرکت باید تمام سیاست های لازم را در این راستا به کار بگیرد و از طرفی به کارگزاران تأکید کرد که برای ثبت نیاز کودی کشاورزان لیست اسامی کشاورزان را به روز رسانی کنند وی با توجه به جو روانی که در کشور ایجاد شده و ترس کشاورزان از گران شدن نهاده ها که منجر به تقاضای بالا می شود از کارگزاران خواست تا به میزان مورد نیاز مصرف کشاورزان به آنها کود توزیع گردد تا این جو روانی در کشور شکسته شود.

وی همچنین کودهایی که به ثبت موسسه تحقیقات کاربری نرسیده اند را عمل خلاف دانسته و تاکید کرد که کودها حتما باید به ثبت این موسسه رسیده و آرم استاندارد داشته باشند . و با بیان اینکه بخش کشاورزی امنیت و اقتصاد کشور است و نهاده ها نقش مهمی را در اقتصاد دارند از مدیران و مسئولین وکارگزاران خواست تا اطلاعات شرکت را در اختیار افراد سودجو و خارج از شرکت گزارش نکنند .

سرکار خانم نظری معاون امور مالی شرکت خدمات حمایت کشاورزی مباحث مربوط به مالیات عمکلرد و ارزش افزوده و همچنین بیمه را بیان کرد و راهکارهای لازم را در این زمینه به کارگزاران ارائه داد و در نهایت به مشکلات و سوالات کارگزاران در زمینه مالی پاسخ دادند .

مهندس بهنیا مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه کارگزاران اعتبار شرکت محسوب می شوند و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از خواسته های آنها حمایت خواهد کرد و مطمئاً به مشکلات پیش آمده رسیدگی و حل خواهد نمود و در خصوص ذخیره سازی استراتژیک کود گفت باتوجه به اینکه سال گذشته با مشکلات مختلفی مانند پتروشیمی ها و حمل و نقل مواجه بودیم و امسال تقریبا برطرف شده میتوانیم ذخیره سازی را بالا ببریم و از شرکت خواست تا با کارگزاران همکاری لازم را جهت ذخیره سازی به موقع کود داشته باشند. و متذکر شد که به هر کشاورز فقط یک سرک تعلق بگیرد و اضافه برمازاد توزیع نگردد .وی پایش مواد کودی را بسیار مهم تلقی کرد و گفت هر نوع کودی که وارد شبکه توزیع می شود قبل از توزیع باید حتماً به تایید موسسه تحقیقات خاک و آب برسد و برچسب داشته باشد.

در ادامه گردهمایی متناسب با موضوعات مطرح شده کارگزاران حاضر ، به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. این گردهمایی ساعت 16 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد (ص) خاتمه یافت .


اخبار برگزیده