اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز،

در سی و سومین دوره انتخاب و معرفی نمونههای بخش کشاورزی کشور، از ۳ نفر از فعالان بخش کشاورزی استان البرز تقدیر شد . در این مراسم ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از آقایان کمال پیشگاهی ، نادر سلیمیان و سرکار خانم زهرا سیفی به عنوان نمونه ملی بخش کشاورزی تقدیر بعمل آمد. در این دوره هر ۳ فعال برتر استان البرز از شهرستان نظرآباد انتخاب شدند.

در بخش تولیدات گیاهی آقای کمال پیشگاهی( کشاورز پیشرو شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان البرز ) با تولید ۱۳۵۷۱ کیلوگرم گندم در هکتار به عنوان گندمکار نمونه و برتر ملی در بخش زراعت ، آقای نادر سلیمیان به عنوان بهره بردار نمونه در تولید پیاز با تولید ۱۵۰تن در هکتار، ایجاد اشتغال برای ۴۰ نفر و همچنین تولید سبزیجات فانتزی به عنوان تولید کننده برتر ملی انتخاب شد و سرکار خانم زهرا سیفی که ایشان نیز از شهرستان نظرآباد به بخش اتنخاب نمونه های ملی معرفی شده بودند در حوزه کارآفرینی به عنوان زن کارافرین نمونه انتخاب گردیدند . خانم سیفی همچنین عنوان مدیر نمونه واحد دامپروری در جشنواره امتنان از کارآفرینان برتر استان و مجری برتر کانون یادگیری را از آن خود کردند.

وزیر محترم جهاد کشاورزی نیز عملکرد آقای کمال پیشگاهی را مورد توجه قرار داده و برای افزایش تولید گندم در واحد سطح ابراز امیدواری کردند. ایشان فرمودند با توجه به اینکه متوسط تولید کشوری گندم آبی و دیم،۳۱۰۰ کیلوگرم در هکتار است، گندمکار نمونه در هر هکتار ۱۳۵۷۱ کیلوگرم گندم برداشت کرده و از این رو امکان افزایش عملکرد متوسط کشوری به ۶.۵ تن در هکتار وجود دارد.

اخبار برگزیده