اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار جریبی مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان گلستان، بازدید عسگر کارشناس واحد موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر ونهال استان واخلاقی  کارشناس فنی این شرکت از مزرعه20 هکتاری رقم  کلاته حسین دراز گیسو پیمانکار تکثیری کار گندم این شرکت در  روستای مزرنکلاته گرگان خبرداد.

مزرعه از نظر رشد فنولوژی گیاه در مرحله شیری شدن دانه قرارداشت.و این  بازدید  با هدف ارتقاء کمی و کیفی و کاهش خسارت ها احتمالی درمقابل آفات و امراض و علف های هرز انجام  شد.

 با عنایت  به این که در بازدید  قبلی توصیه شد: که در مرحله شروع گلدهی که کمبود آب در این مرحله باعث کاهش تعداد سنبله، طول سنبله و تعداد دانه در سنبله می گردد و افت عملکرد در این مرحله بواسطه کمبود آب در مراحل دیگر رشد با تامین رطوبت خاک قابل جبران نمی باشد. آبیاری در این مرحله حساس رشد انجام شد.

 همچنین  در مباحث کنترل مرحله گلدهی ، بوته های آلوده به بیماری مخلوط کشی  به  پیمانکار  تاکید شد: که مزارع تکثیر بذر بایستی عاری از علف های هرز غیر مجاز، سایر محصولات، سایر ارقام و بوته های خارج از تیپ و آلوده به بیماری باشند که باید تا قبل از بازدید نهایی اقدام لازم را بعمل آورد.

اخبار برگزیده