اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کردستان

محمد فرید سپری، در ستاد گیاهپزشکی کردستان با اشاره به اینکه این استان از طرح کشاورز کارت سهم سهم یک هزار و ۹۶۰ میلیارد ریالی دارد اظهار داشت: تا کنون ۱۲ درصد از این میزان شامل ۲۵۰ میلیارد ریال در قالب یک هزار و ۴۴۰ کارت به بهره بردارات پرداخت شده است.
وی اضافه کرد: تسهیلات کشاورز کارت کمکی برای تهیه نهادهای مورد نیاز کشاورزان بوده که می‌توان از این فرصت برای تهیه سموم مورد نیاز آن جهت مبارزه با آفات مختلف استفاده کرد تا در فصل بهار سال آینده همزمان با زمان مبارزه چالشی در عرصه سمپاشی اراضی و مزارع نداشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: میانگین مصرف سموم در اراضی کشاورزی استان کردستان با توجه به ۸۱۳ هزار و ۳۴۷ هکتار سطح زیر کشت باغات، مزارع و گلخانه‌ها با متوسط مصرف سالانه ۵۲۱ هزار و ۳۸۶ لیتر معادل ۶۴۱ گرم در هکتار است که از میانگین کشوری بسیار پایین است.
سپری یادآور شد: از جمع کل اراضی استان ۷۱ درصد  به کشت گندم و جو اختصاص دارد به همین دلیل حدود ۵۲ درصد از کل حشره کش‌های مصرفی استان برای مبارزه با آفت سن گندم و ۷۲ درصد از علف کش مصرفی نیز برای کنترل علف‌های هرز گندم و ۹۳ قارچ کش مصرفی استان بصورت ضدعفونی بذر در این محصول گندم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار برگزیده