اخبار

جناب آقای مهندس سيف:

3000 كارگزار شركت خدمات حمايتی كشاورزی، ميتوانند ترويج كننده و فروشنده نهال شناسه دار باشند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، امروز جناب آقای مهندس یزدان سیف مدیرعامل محترم شركت خدمات حمایتی كشاورزی، نخستین نمایشگاه نهال، نشاء و صنایع وابسته را در استان البرز افتتاح نمودند.

مراسم افتتاحیه ابتدا با تلاوت آیاتی چند از قرآن كریم آغاز و پس از بخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آقای مهندس ندرلو مدیر شركت خدمات حمایتی استان البرز ضمن خوشامد گویی به حضار، اظهار امیدواری نمود كه از اولین نمایشگاه نهال، نشاء و صنایع وابسته در استان البرز اسقبال خوبی خواهد شد 

سپس جناب آقای مهندس سید مجید موسوی رییس محترم سازمان جهاد كشاورزی استان البرز در بخشی از سخنان خود اظهار نمودند:استان البرز دارای 75 هزار هکتار اراضی کشاورزی است و 26.7 درصد آن را باغات کشاورزی تشکیل می‌دهد که در حال حاضر حدود 24 هزار هکتار از باغات به بار نشسته و مابقی آن نهال است.در این استان در بخش کشاورزی 750میلیون متر مکعب آب استفاده می‌شود که از نظر راندمان و بهره‌برداری برابر با راندمان و بهره‌برداری مصرف آب در کشورهای اروپایی است.

 در ادامه آقای دكتر كاوند معاون محترم تحقیقات كنترل و گواهی نهال موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال با مثال سنگ بنا بودن نهال در باغبانی نقطه نطرات خوبی درمورد نهال ارائه نمودند 

سپس جناب آقای مهندس سیف مدير عامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی با حضور در جايگاه سخنرانی در قسمتی از سخنرانی خود فرمودند: کشاورزی یک صنعت دانش بنیان است و زمانی که هزینه های دانش و پژوهش پرداخت می شود، این بخش کمترین سهم را دارد. اما امروز دنیا با کوچک کردن سهم سربار هزینه‌های پژوهش توانسته هزینه‌های پژوهشی را کاهش دهد که از جمله این راهکارها بزرگ کردن بنگاه‌های تولیدی با بالا بردن میزان تولید و یا زنجیره ای نمودن آنها است.

ایشان با بیان اینکه بیش از یک‌هزار و 200 نهالستان در کشور به تولید 62 میلیون نهال مشغول هستند، خاطرنشان کردند: اگر به ازای هر نهال 500 تومان برای تحقیق و توسعه هزینه شود، می‌توان 30 میلیارد تومان صرف تحقیق در بخش توسعه نهال کرد  و با اشاره به اینکه با توجه به گفته کارشناسان، کشاورزی کشور قادر به افزایش صادرات تا 40 میلیارد دلار است، ادامه داد: این میزان صادرات نیازمند شبکه توزیع دانش بنيان است، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با 31 شعبه بصورت گسترده ای در سراسر كشور استقرار دارد و با داشتن شبكه توزیع وسیع، سه هزار واحد كارگزاری را تحت پوشش دارد.

 وی با اشاره به توانائی استفاده از ظرفیت کارگزاری ها، اظهار داشت: این کارگزاری ها می توانند فروشنده و ترویج کننده نهال سالم، استاندارد و شناسنامه دار در بین باغداران باشند و می توان از این شبکه توزیع استفاده کرد تا بتوانیم ضمن اینکه باغ داران و کشاورزان را آموزش می دهیم و ارتباط با آن ها برقرار می کنیم، بستر عرضه تولیدات را فراهم کرده و برگشت پول تولیدکنندگان را نیز تضمین کنیم.

مدیرعامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در ادامه گفت: یكی از مشکلات حوزه کشاورزی در بخش بازرگانی است زيرا تجارت موتور رشد است و برای توسعه کشاورزی و تجاری‌سازی آن باید با مشتریان نهایی ارتباط داشته باشیم که این ارتباط شامل استمرار، هدفمندی، اثرگذاری، اثرپذیری و اعتمادسازی است.

جناب آقای مهندس سیف تأکید کرد: برای اعتمادسازی باید اجازه توزیع و عرضه نهال را به هر فروشنده‌ای ندهیم؛ بلکه نهال‌های تولیدی باید توسط مؤسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال تأیید شده و دارای سیستم توزیع مشخصی باشد.

 

مديرعامل محترم شركت خدمات حمايتی كشاورزی هنگام بازديد از نمايشگاه با خبرگزاريها مصاحبه نمودند.

قبل از برگزاری مراسم افتتاح نمايشگاه، آزمايشگاههای تخصصي نهاده ها ی شركت خدمات حمايتی كشاورزی مورد بازديد رييس محترم سازمان جهاد كشاورزي استان البرز، معاون محترم تحقيقات كنترل و گواهي نهال موسسه تحقيقات و گواهی بذر و نهال و جناب آقاي مهندس سيف قرار گرفت.

لينكهای مرتبط در وبسايتها و خبرگزاريها:

- بهره‌وری آب کشاورزی در استان البرز با کشورهای اروپایی برابر است (خبرگزاری فارس)

- آمادگی شرکت خدمات حمایتی برای قرار دادن میز نهال در 3000 کارگزاری/ سلب اجازه توزیع نهال به فروشندگان متفرقه (خبرگزاری ایانا)

- صادرات 40 میلیارد دلاری محصولات باغی با توسعه شرکت های دانش بنیان و شبکه های توزیع نهال (روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی)

- فقدان زیرساخت‌های بازرگانی، مهم‌ترین گرفتاری بخش کشاورزی (خبرگزاری ایسنا)

- صادرات 40 میلیارد دلاری محصولات باغی امکانپذیر است (خبرگزاری مهر)


اخبار برگزیده