اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:

جلسه ای مورخ 97,7,1 در محل سالن جلسات استانداری استان ایلام با حضور مدیران استانی و مدیر کارخانجات وتولیدکننده های کود  و معاونت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی راس ساعت 8 صبح در راستای تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گردید.

استاندار ایلام گفت: با عدم تحمیل نیروی مضاعف به واحدهای صنعتی و همچنین فعال نمودن بیمه بیکاری راه کارهای مناسبی برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و رفاه حال کارگران خواهد بود.

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان این مطلب خاطر نشان کرد: در وضعیت کنونی و شرایط اقتصادی کشور باید تلاش کنیم که واحدهای تولیدی بتوانند فعالیت و تولیدات خود را تداوم دهند و در این شرایط نباید نیروی کار اضافی به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل کنیم.

وی ادامه داد: دولت نباید کارگران را به حال خود راه سازد و در این شرایط فعال نمودن بیمه بیکاری یکی از راهکارهای خوب برای حمایت از این قشر زحمت کش خواهد بود.

رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به برخی از سفارشات و تحمیل نیرو به واحدهای صنعتی اشاره کرد و گفت: هر کدام از مسئولین و مدیران و افراد ذینفوذ به دنبال تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که این امر باعث عدم کارایی و فشار به این واحدها می شود و می تواند باعث تعطیلی این واحدها شود و منجر به بیکاری تعداد بیشتری از افراد شود.

وی ادامه داد؛ در این خصوص باید ساز و کار مشخص و ضابطه مندی ایجاد شود و واحدهای صنعتی براساس آن اقدام به جذب نیرو و یا تعدیل نیرو نمایند و بیمه بیکاری افراد نیز مشخصا واریز شود تا در مواقع بیکاری از آن استفاده شود.

استاندار ایلام در خصوص انفعال برخی از مدیران در قبال شرایط پیش رو هشدار داد و گفت؛ مدیران ربات نیستند که فقط بخشنامه ها و قوانین را اجرا کنند و باید از دستگاههای مرکزی خود به نفع مردم و استان مطالبه گری داشته باشند و تلاش کنند که واحدهای تولیدی فعال شوند و بتوانند توجیه اقتصادی داشته باشند.

در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات 3 شرکت تعاونی 2451، شرکت شیدانه غرب و شرکت بهنام نوین غرب بحث و گفتگو شد و در پایان تصمیماتی برای رفع موانع پیش روی تولید شرکت های مذکور اتخاذ شد.

اخبار برگزیده