اخبار

روابط عمومي شركت خدمات حمايتي كشاورزي استان تهران گزارش داد:

در تاریخ 97/6/24با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی و مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ، وضعیت تأمین و تدارک ارقام بذور گندم و جو در طبقات گوناگون و انواع کودهای کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت .

در این جلسه مهندس راه انجام با ارائه گزارشی ، بیان کرد : با تمهیدات انجام شده هیچگونه مشکلی در تأمین و تدارک کود شیمیایی وجود ندارد ؛ وی همچنین در زمینه بذور نیز اظهار داشت در تأمین بذر گندم کمبودی احساس نمی شود ، لیکن در مورد بذر جو بدلیل شرایط آب و هوایی سال زراعی گذشته ،کاستیهایی در سطح استان و کشور وجود داردکه در صورت نیاز، سازمان بایستی با استانهایی که دارای بذور جو مازاد می باشند مکاتبات لازم را جهت تأمین آن انجام دهد .

دکتر عامری نیز ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته اعلام کرد: موضوع نیاز بذری و تأمین آن از استانهای دیگر در جلسه کمیته فنی بذر مطرح و پس از تصویب اقدام شود.

یاد آور میشود علاوه بر بذور تولیدی استان (2700 تن ) مقرر گردید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، کسری برخی از ارقام بذور گندم و جو آبی و دیم را از استانهایی چون چهارمحال بختیاری – اردبیل و زنجان تأمین و در اختیار کشاورزان قرار دهد. 


کلمات کلیدی : كود شيمايي
اخبار برگزیده