اخبار

نشست مشترک سازمان جهاد کشاورزی ، مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی ، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و بیمه کشاورزی استان با موضوع کشت پائیزه کلزا در سال 97  در محل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان برگزار گردید . 

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان:

این نشست که با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی ، معاون بهبود تولیدات گیاهی ، مدیر زراعت و مدیر مکانیزاسیون ، مدیریت های سازمان جهاد کشاورزی استان در شهرستانها و نماینده مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و سرپرست و رئیس بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و نماینده بیمه کشاورزی تشکیل شد در خصوص کشت کلزا و مشکلات آن در استان بحث و تبادل نظر گردید .

در این نشست علل عدم تحقق کشت کلزا در استان را عدم آگاهی کشاورزان از مزایای کشت کلزا و روش نادرست کشت بصورت کشت متراکم و کمبود آب و سرمازدگی عنوان شد .

مدیر مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی استان از تحویل 101 دستگاه بذرکار به کشاورزان استان خبر داد .

در ادامه مسئله تأمین کود جهت کشت کلزا مطرح گردید .

الیاسی سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گزارش کاملی از روند تأمین و تدارک کود استان را به اطلاع حاضرین رساند و اطمینان داد با توجه به سیاستهای دفتر مرکزی شرکت هیچگونه مشکلی در جهت توزیع کود مورد نیاز کشت کلزا در استان وجود ندارد و این نهاده به موقع در اختیار کشاورزان عزیز قرار می گیرد .

سهمیه کود جهت کشت کلزا 2250 تن بوده که تا تاریخ 15/6/97 مقدار 1700 تن از آن تأمین و توزیع گردیده است و با توجه به این که کود مورد نیاز این بخش به موقع  تأمین شده است ، عملکرد شرکت مورد تقدیر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفت .

در پایان جلسه آقای رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت کشت کلزا در استان می بایست در اولویت اول برنامه های مدیران عرصه بخش کشاورزی قرار بگیرد و بر تحقق آن تاکید کردند.

 

 

اخبار برگزیده