اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید  هزار جریبی مدیر  شرکت خدمات حمایتی   کشاورزی استان گلستان به نقل  از مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: امسال  حدود  500 هکتار از اراضی  گلستان  به کشت زعفران  اختصاص یافته  و بیش از  دو  هزار بهره  بردار در این  حوزه مشغول هستند وی با یادآوری اینکه به ازای هر ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم گل زعفران، یک کیلوگرم محصول سَرگل  ( زعفران خشک ) تولید می‌شود، افزود: میانگین عملکرد تولید زعفران خشک در هر هکتار از اراضی استان، ۶.۸ کیلوگرم بود.

مجری گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: بیشترین سطح کشت زعفران را در شهرستان آزادشهر و روستای وامنان شاد هستیم اما در سال‌های اخیر این محصول در شهرستان‌های مینودشت و رامیان هم کشت می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۴۵۰ هکتار زعفران در استان کشت شده بود، توضیح داد: گل‌دهی هر هکتار زعفران در سال نخست بین ۱۰ تا ۲۰ درصد است و فرایند اقتصادی شدن آن از سال‌های دوم و سوم شتاب بیشتری می‌گیرد.

ژیان تصریح کرد: زعفران محصول استراتژیک گلستان محسوب نمی‌شود از این‌رو برای توسعه آن در استان برنامه ابلاغی از سوی وزارتخانه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: استقبال از کشت زعفران در گلستان به دلیل ارزش افزوده بالای آن نسبت به کشت سایر محصولات زراعی و وجود خاک و شرایط آب و هوایی مناسب است.

 حمید هزار جریبی با اعلام این خبر گفت: کشاورزان زعفران کار استان می توانند جهت تامین کود های پرمصرف( کود های تکلیفی) ، آلی و زیستی ( کود های غیر یارانه ای )به کارگزاری های این شرکت در سطح استان گلستان مراجعه نمایند.

اخبار برگزیده