اخبار

روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی خبر داد:

روز دوشنبه مورخ 8/5/97 به منظور آشنایی با قوانین و مقررات گزینش، جلسه ایی با حضور مدیریت محترم هسته گزینش جهاد کشاورزی استان،کارشناسان و مسئولین مربوطه در دفتر این مدیریت برگزار شد.

در این جلسه پس از عرض خیر مقدم و تشکر از حاضرین توسط مدیر محترم استان ، مهندس خانزاده مدیر محترم هسته گزینش جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه نیروی انسانی بعنوان اصلی ترین سرمایه هر دستگاه محسوب میشود لذا گزینش را بعنوان یک امر ضروری عقلانی مورد تائید شرع بیان کرد. ایشان ضمن تاکید بر فراگیری و دقت کافی در قوانین و مقررات گزینش برای مسئولین مربوطه، رعایت چند نکته را مهم برشمردند که در ذیل به چند مورد از آنها اشاره میشود:

  1. هرگونه جابجایی یا تغییر شغل افراد(با هر وضعیت استخدامی) از مشاغل غیر حساس به حساس و خاص(مدیریتی) مستلزم استعلام و اخذ نظریه گزینش است.
  2. اشتغال ساعتی کلیه داوطلبان در دستگاههای مشمول قانون گزینش در مشاغل حساس و خاص منوط به طی مراحل گزینشی میباشد.همچنین اشتغال ساعتی در مشاغل غیر حساس اگر بیش از 40 ساعت در ماه باشد نیز مستلزم طی مراحل گزینش خواهد بود.
  3. هرگونه استفاده  از کارکنان شرکتهای خدماتی طرف قرارداد شرکت در مشاغل اداری و کارشناسی و آموزشی و حساس منوط به تائید گزینش است.
  4. هرگونه استفاده ساعتی از کارمندان رسمی سایر دستگاههای دولتی در مشاغل حساس موکول به گزینش بوده و هسته ها مؤظفند در اینگونه موارد حداکثر ظرف 2 هفته بررسی و اعلام نظر بفرمایند.
  5. بکارگیری مستخدمین رسمی و ثابت که رابطه استخدامی آنان به هر علت قطع شده باشد مستلزم طی مراحل گزینش خواهد بود.

در پایان مهندس باقریان ضمن تشکر از راهنماییها و ارائه اطلاعات مدیر محترم هسته گزینش استان ، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه "رد یک صالح به قدر جذب یک ناصالح سنگین است شاید هم سنگین تر، دو طرف قضیه دشوار است گزینش مثل صراط است،  همان صراطی که شنیدید اینجاست آنکه از مو باریک تر است و از شمشیر تیزتر..."  از همکاران خواستند بیش از پیش در رعایت قوانین و مقررات گزینش کوشا باشند تا شاهد محیطی سالم و پرنشاط باشیم .

سپس با نثار صلوات بر محمد و آل محمد(ص) جلسه خاتمه یافت.