اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه انتخاب گونه‌ی باغی مناسب از موارد مهم کاشت نهال است، گفت: در خصوص باغداری و کاشت نهال یکی از موارد مهم در کنار اصول فنی کاشت، انتخاب گونه‌ی باغی مناسب است.قبل از احداث هر باغ باید از سازگاری گونه باغی با شرایط منطقه مطمئن شد و با کارشناسان مجرب مشورت های لازم را انجام داد.

وی در ادامه به چند نکته اشاره کرد:

1- باغداران باید در انتخاب نهال دقت لازم را داشته باشند و از نهال های دارای شناسه استفاده کنند.

2- روی شناسه نهال اطلاعاتی مانند نوع، رقم و باغستان تولید نهال درج شده است، چنانچه درآینده مشخص شود نهال رقم ذکر شده را ندارد با توجه به شناسه میتوان پیگیری های لازم را انجام داد.

3- دقت شود که نهال سالم و عاری ازهر نوع آفت باشد، باغداران میتوانند هنگام خرید نهال گواهی بهداشت و قرنطینه را از فروشنده درخواست نمایند.

4- محل‌های خاصی برای عرضه نهال درهر شهرستان با نظارت باغبانی و حفظ نباتات و نظام مهندسی و .. وجود دارد، گفت: بهتر است باغداران نسبت به تهیه نهال از محل هایی که تحت نظارت مدیریت جهادکشاورزی شهرستان هاست، اقدام نمایند.

5- ارتفاع نهال و سلامت تنه و ریشه هم مهم است. باغداران از خرید نهال های آلوده به آفات خودداری کنند زیرا وجود حتی یک نهال آلوده می تواند خطری جدی برای کل باغ باشد.

6- اگر باغداری بدون مشورت نهالی را خریده باشد می تواند قبل از کاشت به این کلنیک ها مراجعه کند تا نهال قبل از کاشت مورد بازدید و کنترل قرار بگیرد.

اخبار برگزیده