اخبار

جلسه شورای اداری در تاریخ17/3/97در محل دفتر سرپرستی شرکت برگزارشد در ابتدای این جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید حبیب الله حسام  سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان با عرض خیرمقدم به حاضرین در جلسه ضمن  آرزوی قبولی طاعات  و عبادات و تقدیر از همکاران  که در  ماه مبارک رمضان، شوق و ارادت وصف ناپذیری نسبت به  لیا لی قدر بروز دادند تصریح کرد: که شب قدر ، شب رقم خوردن تقدیر انسانها است. شب بارش رحمت بی کران خداوند بر سر بندگان مومن و شب نزول قرآن، معجزه جاوید رسول مکرم اسلام (ص) است.اعتقاد به شب قدر از مشترکات مذاهب اسلامی محسوب می شود به طوری که همه مسلمانان بر عظمت این شب سرشار از رحمت و برکت یقین دارند و طبق اعتقاد اهل سنت   بنا بر احادیث نبوی، شب قدر در یکی از ده شب پایانی ماه رمضان واقع شده است که البته اغلب، شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب بیش از سایر شبها به دعا و تضرع و شب‌زنده‌داری و راز و نیاز با معبود خود می پردازند. وی همچنین در ادامه با بازنگری در برنامه  کودی  سال گذشته  و جاری  اظهار داشتند که  با ذخیره سازی بیش از 13 هزار تن انواع کود های شیمیایی در انبار های  شرکت  تاکنون هیچ کمبودی در خصوص کود های  ازته، فسفاته و پتاسه در استان نداشتیم.  ودراستراتژی کوتاه مدت در عرصه  کود های ازته، طوری برنامه ریزی شده است  تا با تخلیه کود های فله در انبار های شرکت، کیسه گیری  وتوزیع  حتی در  روز های تعطیل ،مطا لبات  استانی ما در مصر ف کود ها ی  سرک روند بسیار خوبی داشته باشد و تا ثیر آن را در  عملکرد گیاهان زراعی پس از برداشت مشاهده نمائیم. وی با بیان اینکه سهمیه بهاره و تابستانه کودهای شیمیایی در حال توزیع است و  ما به دنبال برنامه‌ریزی برای تدارک نهاده های کشت پائیزه هستیم. و در سه ماهه سال جاری نیز  18  درصد از برنامه ابلاغی  به میزان 29000  تن تامین شده است که از این میزان  13000   تن مربوط به ازته،   9000  تن  فسفاته و   7000  تن پتاسه است.

 

در ادامه افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حال حاضر در شرایط حساس و ویژه ای قرار گرفته است  بطوریکه همه از ما انتظار کار و تلاش همه جانبه را خواستارند و این امر هم به دلیل نیاز بخش کشاورزی کشور به نهاده ها با شرایط سهل و آسان، اقتصادی و با کیفیت می باشد که باید بین تمامی کشاورزان توزیع شود. بنابراین همه باید در ابتدا فقط به کار و تلاش بیاندیشیم وی همچنین خاطر نشان کرد: بحث مشکلات و نارسائی ها در هر سیستمی وجود دارد و هر جا کار و تلاش هست ، مشکلات و توقعات هم وجود دارد اما اگر کار و تلاش ما را به اهدافمان نزدیک نماید در آن صورت باید گفت مشکلات پیش رو هم به حداقل خواهد رسید و رضایتمندی هم در پیشگاه خالق و هم در پیشگاه مخلوق بوجود خواهد آمد . وی اضافه کرد تلاش همه ، باید این باشد در راستای اهداف تعیین شده برای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و سرلوحه قراردادن منویات مدیرعامل محترم شرکت و اعضاء محترم هیات مدیره جایگاه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را به بالاترین سطح ارتقاء  داده و تمامی نیازهای نهاده های استان در کمترین زمان ممکن تامین نموده و در بین کشاورزان سخت کوش استان توزیع نماییم.

در ادامه پیرامون مهم ترین موضوعات مرتبط با جلسه، بحث و تبادل و نظر شد و موارد ذیل مورد تاکید حاضرین در جلسه قرار گرفت:

1-در ارتباط ، با مسائل و مشکلات موجود که مربوط  به سایر واحد ها ی  اداری  بوِیژه  انبار،از قبیل کمبود ها و عدم اجرای به موقع تعهدات بوده،  ما باید پیش  بینی های لازم را در این زمینه داشته باشیم  تا خلایی ایجاد نشود  و شرایط و امکانات ویژه فراهم گردد.بصورت مصداقی   (تامین آب شرب انبار نودیجه و قرق)

2-  تقویم کاری،  برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر عملکرد فعالیتهای درون سازمانی یکی از مهمترین معیارها و پیش نیازها در توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات در سازمانهای امروزی محسوب می‌شوند  که باید مدنظر قرار گیرد.

3-حرکتی نوین با هدف ایجاد تغییراتی بنیادی در شرکت، نوسازی و تحول اداری بازنگری و اصلاح فرآیند کاری موضوعاتی است که باید پیگیری و ساماندهی گردد. بصورت مصداقی جلسه عمومی با کارکنان  اولین فرصت  بعد از پایان ماه مبارک رمضان برگزار شود.

4- استراتژی  شرکت در عرصه تامین و توزیع کود های تکلیفی با ید نگاه به توزیع   160 هزارتن باشد.

5-امروزه سیستم‌های اتوماسیون اداری در  ادارات تکامل یافته‌اند  باید طیف وسیعی از فعالیت‌های درون و برون سازمانی شرکت را پوشش ‌دهند  .

6- اخذ مطالبات از کارگزاران از سوی تمامی واحدهای مرتبط به خصوص مالی ، بازرگانی ، حراست و هماهنگی امور استانها مورد توجه اکید قرار گرفته و پیگیری های لازم تا حصول نتیجه نهایی دراین زمینه ادامه یابد.

7- با توجه به تاکید مدیرعامل محترم در رعایت اصل صرفه جویی و ایجاد درآمد برای شرکت مسئولان و همکاران در تمامی بخش ها موظف به رعایت این اصل می باشند.

8- امکان ثبت سوابق آموزشی کارکنان برای دوره هایی که در سالهای گذشته و خاج از واحد های جهاد کشاورزی گذرانده اند از ابتدای خرداد ماه تا پایان آبان ماه سال جاری در سامانه فراگیر آموزش کارکنان به نشانیwww.stos.ir میسر می باشد.

9- تعدادی دوره غیر حضوری در سامانه فراگیر آموزش از یکم تا دهم هر ماه بارگذاری می شود لذا همکاران نسبت در خواست دوره  مورد نظر اقدام، در دهه دوم مطالعه و در دهه سوم نسبت به آزمون آن از طریق سامانه یادگیری الکترونیک اقدام نمایند.

10-  میزان  موجودی ،  علف کش بوتیزان استار کلزا که از سال 96  در انبار های کارگزاران توزیع نشده است پی گیری  و به مدیریت فنی و بهبود کیفیت بذر و نهال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اعلام گردد.

11- اقدامات لازم  به منظور سرویس و بروز رسانی کارخانه بوجاری بذر، پاک سازی و سرویس کلیه قسمت های معیوب، تعویض قطعات مورد نیاز و خریداری سایر اقلام صورت گیرد.

12-   کارکنان رسمی ، پیمانی و قراردا د کارمشخص که  مشمول  بیمه تامین اجتماعی هستند  و تاکنون نسبت به خرید  سربازی خود اقدام ننموده اند می توانند پس از مراجعه بیمه شده به شعب تامین اجتماعی و ارائه درخواست، بدهی حق بیمه دوران سربازی برای فرد محاسبه و در صورتی که تقاضای تقسیط آن را داشته باشد حداکثر طی ۱۲ ماه قسط بندی می شود و البته ظرف ماه های کمتری نیز بیمه شده می تواند بدهی خود را تسویه کند.

13-با توجه به سیاست های وزارت متبوع  و شرکت  های خدمات حمایتی کشا ورزی نیز برنامه ای  برای توزیع سموم گرانوله در این استان پیش بینی نشده  است  و تنها  باید با شناخت و اصلاح  کانال های توزیع سموم حشره کش مایع و روغن ولک، فرصت ها یی برای بهینه سازی فعالیت های کاری شرکت فراهم کنیم.

14- ورود به عرصه  فروش و کالتی ماشین ها و ادوات کشاورزی، نیاز به نگاه عمیق ، کار ، برنامه ریزی دقیق ، به روز بودن و توجه جدی به ساز و کارهای مختلف و .... دارد از مجموع فعالیتهای درست لازم بتوان سهمی از بازرگانی موجود در جامعه هدف را به خود اختصاص داد.

15-  تظیم تقویم کاری،  برنامه‌ریزی، سازماندهی، کنترل و نظارت بر عملکرد کارگزاران کود وهر 6 ماه یک بار ( گزارش کلی) و آخر هر ماه از نتایج عملکرد و ارزیابی ها در  بازدید  های نظارتی  انبار کارگزاران به معاونت بازرگانی و مدیریت حسابرسی  ارسال گردد.

مصوبات جلسه:

1-سرویس و بروز رسانی کارخانه بوجاری بذر

2-درج سوابق آموزشی و بروز رسانی آن در سامانه فراگیر آموزش کارکنان

3-برنامه ریزی برای فروش بیشتر روغن ولک و سموم  حشره کش مایع

4-ارائه گزارش هر 6 ماه یک بار ( گزارش کلی) و آخر هر ماه از نتایج عملکرد و ارزیابی ها در  بازدید  های نظارتی  انبار کارگزاران به معاونت بازرگانی و مدیریت حسابرسی

5-تسریع  در  موجود برداری علف کش های بوتیزان استار در انبار کارگزاران و اعلام به مدیریت فنی و بهبود کیفیت بذر و نهال شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

6-توجه جدی کارکنان رسمی و پیمانی مشمول تامین اجتماعی که هرگونه انتصاب وارتقا و... منوط به خرید  سربازی می باشد

 7- ثبت دوره های غیر حضوری در سامانه فراگیر آموزش کارکنان و آزمون از طریق سامانه  یا یادگیری الکترونیک مد نظر قرار گیرد.

8-بازمهندسی و برآورد کارشناسی  جهت  نیاز و جذب دستگاههای ریزدانه کار و برداشت باقلای سبز در استان و اعلام به مدیریت امورماشین های کشاورزی

9- برنامه ریزی برای فروش بیشتر  کود های  غیر یارانه ای

10- بروز رسانی سبد کالایی شرکت و  اطلاعات فروش کود های غیر یارانه ای   در عرصه کارگزاران

11- رعایت اصل صرفه جویی و استفاده بهینه از امکانات و ایجاد درآمد برای شرکت

12- پی گیری وصول مطالبات کارگزاران درزمان مقرر

13- پیش بینی های لازم و شرایط و امکانات ویژه با شرکت آب و فاضلاب روستایی استان  جهت تامین آب شرب  انبار قرق و نودیجه فراهم گردد.

14-پی گیری در خصوص  قیمت گذاری جهت فروش و یا اخذ مجوز بکارگیری یک دستکاه تراکتور رومانی بعنوان کالا از انبار نودیجه به انبار  قرق  صورت گیرد.

15- برگزاری جلسه عمومی باکارکنان شرکت

16-اداره بازرگانی موظف است تا چهارشنبه هرهفته نسبت به ثبت اسناد فروش  و وجوه واریزی و انتقال به مالی اقدام نماید.

17- بازدید هفتگی مستمر از محموله های انبار

18- پیگیری مصوبات جلسه تا حصول نتیجه نهایی

 

اخبار برگزیده