اخبار

جلسه هماهنگی فروش وکالتی ماشینها و ادوات دنباله بند کشاورزی

جلسه هماهنگی فروش وکالتی ماشینها و ادوات دنباله بند کشاورزی روز چهارشنبه مورخ 2/12/96 با حضور آقای مهندس بحیرایی و سایر شرکت کنندگان بشرح ذیل در محل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم تشکیل گردید .

درابتدای جلسه آقای مهندس قادری مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ضمن خیر مقدم به حاضرین، از ورود شرکت در فروش وکالتی ماشین آلات، دنباله بندها و نیروی محرکه خبر داد و اعلام کرد که حضور آقای مهندس بحیرایی در این جلسه برای همین منظور میباشد. در ادامه جلسه شرکت کنندگان بشرح زیر مطالب خود را بیان نمودند :

آقای مهندس بحیرایی :

  • در راستای سیاستهای شرکت در توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و حمایتی از بهره برداران بخش کشاورزی و عملیاتی نمودن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و استفاده از شبکه عظیم کارگزاری شرکت در سطح کشور و ارائه خدمات ماشینها و اداوات کشاورزی در حال حاضر 12 قرارداد فروش وکالتی شامل حدود 500 قطعه انواع تراکتور و ادوات منعقد شده است و 17 قرارداد دیگر در حال انعقاد میباشد که برنامه 35 قرارداد با تولید کنندگان داخل در دست اقدام میباشد .

در خصوص تسهیلات علاوه بر خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی بانک کشاورزی با سایر بانک ها از جمله پست بانک , رسالت و غیره در حال رایزنی میباشیم

آقای مهندس شاهمرادی :

  • مشکلات موجود در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی و مسائل مربوطه : 1-  خدمات پس از فروش 2- تغییر قیمت های درج شده در پیش فاکتور ها پس از صدور پیش فاکتور 3-آموزش کشاورزان و راه اندازی دستگاه  4- پائین تر بودن قیمت ادوات در بازار نسبت به نمایندگیها 5-مالیات بر ارزش افزوده ( تولید کنندگان اعلام مینمایند در صورت خرید مستقیم و عدم نیاز به فاکتور , مالیات بر ارزش افزوده حذف میگردد ) 6- مهمترین مشکل در روند جذب ماشینها و ادوات , مشکلات بانکی میباشد که تامین وثیقه و بدهکاری کشاورزان به بانک کشاورزی و ..... سد راه جذب تسهیلات و در نتیجه عدم جذب ماشینها و ادوات میگردد .

 

آقای مهندس حمیدی :

  •  استان در ماشینها و ادوات دنباله بند کشاورزی تامین میباشد ( تقریباً اشباع است ) و کمبود بیشتر در تراکتورهای باغی , سنگین و ادوات باغی میباشد .

جمع بندی :

  1. با توجه به شبکه عظیم کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و استفاده از این پتانسیل و با توجه به مشکلات عدیده بانکی در جذب تسهیلات مکانیزاسیون و پائین بودن توان خرید نقدی کشاورزان , توزیع ماشینها و ادوات بصورت اقساط و از کانال کارگزاران میتواند یک شروع خوب و قوی در توزیع باشد و کمک بسیاری به توسعه مکانیزاسیون کشاورزی ودیگر اهداف مربوطه میباشد .
  2. با توجه به زمانبر بودن روند تشکیل پرونده متقاضیان ( از طریق تسهیلات بانکی ) این مسئله در کارگزاران شرکت و بر اساس چک لیست  اداره مکانیزاسیون استان صورت پذیرد . ضمناً مقرر گردید یک جلسه آموزشی و توجیهی در این زمینه برای کارگزاران برنامه ریزی گردد .
  3. شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان به کلیه جلسات مکانیزاسیون دعوت گردد .
  4. تبلیغات لازم در این زمینه بصورت بنر , بروشور و غیره توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان ( کارگزاران , مراکز خدمات جهاد کشاورزی و ...... ) انجام شود   .

 

اعضاء حاضر در جلسه :

  1. آقای مهندس قادری مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم
  2. آقای مهندس بحیرایی کارشناس ماشین آلات و  مسئول مجری طرح فروش وکالتی ماشین ها و ادوات کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی
  3. آقای مهندس حمیدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قم
  4. آقای مهندس شاهمرادی رئیس اداره مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان
  5. آقای مهندس سعادتی معاون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قم
  6. آقای مهندس اکبر قره گوزلو مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قم
  7. آقای مهندس زند معاون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم
  8. آقای مهندس اسحاق پور نماینده کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم 

 

اخبار برگزیده