اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان سیستان و بلوچستان،

کشاورزان این شهرستان به دلیل وجود شرایط مناسب آب و هوایی در حال آماده سازی زمین های خودشان برای کاشت محصول خیار گلخانه ای هستند.

با توجه به اینکه ایرانشهر در کشت محصولات سبزی و صیفی جات در سیستان و بلوچستان  از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

در سال جاری بیش از 55هکنار از زمین های این شهرستان به کشت خیار گلخانه ایاختصاص می یابد.

در هر متر مربع از گلخانه ها حدود 18تا25کیلوگرم و در فضای باز حدود پنج کیلو گرم خیار تولیدمیشود که این نشانگر تولید محصول در واحد سطح گاخانه است.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تولید خارج از فصل،امکان کنترل عوامل محیطی،امکان کشت هر محصول در هر منطقه آب و هوایی،کنترل آفات و بیماریها،مصرف کمتر آب،راندمان بالای تولید،دوام محصول پس از برداشت،قیمت بالاتر محصول برای فروش در خارج از فصل را از مزایای کشت گلخانه ای خیار عنوان کرد.

وی با اشاره به مصرف بهینه اب در کشت های گلخانه ای اظهار داشت:مصرف آب برای تولیدیک کیلوگرم خیار در فضای باز بیش از 670لیتر و در فضای گلخانه ای 45لیتر است.

وی اظهار داشت:با آماده سازی گلخانه ها کار کشت محصول خیار از اواخر مهرماه شروع میشود و پس از 45روز از زمان کشت محصول خیار برداشت و روانه بازار مصرف می  شود.

فیاضی گفت:در سال گذشته کشاورزان ایرانشهر بیش از 10هزار تن خیار برداشت کردند.

کشت خیار گلخانه ای ایرانشهر بصورت آزمایشی از سال 1378در نیم هکتار از زمینهای منطقه آغاز شد که با توجه به مستعد بودن آب و هوای منطقه و استقبال خوب خریداران. 

اخبار برگزیده