اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان طی مصاحبه ای از کیوی به عنوان میوه تندرست و سلامت یاد کرد.

دکتر محمدی افزود کیوی با نام علمی Actinidiaedeliciosa گیاهی سرشار از ویتامین ها، فلاونوئیدها، مواد معدنی همچنین دارای مقادیر بالای ویتامین C و پتاسیم است. میوه آن منبع خیلی خوبی از بتاکاروتن نیز به شمار می رود. کیوی از بیماری آسم در کودکان پیشگیری می کند و همچنین با فراهم کردن فیبر در رژیم غذایی احتمال سرطان روده را کاهش می دهد.

کیوی دارای فلاونوئیدهایی است که سلول های بدن را در برابر اکسیداسیون  محافظت می کنند. از این رو در جلوگیری از بروز جهش ژنتیکی نقش موثری دارند. مصرف بیش از 3 کیوی در روز می تواند خطر ضعف بینایی در چشم بزرگسالان را کاهش دهد. کیوی همچنین دارای ویتامین A و E است ویتامین C یک آنتی اکسیدان محلول در آب است که ثابت شده بدن را در مقابل رادیکال های آزادمحافظت کرده و سلامتی افراد را در مقابل انواع امراض از مشکلات مربوط به رگهای قلب گرفته تا سرطان و چاقی تامین می کند.

بالا بودن فیبر در میوه ی کیوی نقش مهمی در کنترل قند خون بیماران دیابتی دارد. ضمن اینکه فیبرها از طریق محصور کردن ترکیبات سمی روده و همچنین افزایش سرعت حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش از بروز سرطان های روده جلوگیری می کنند. علاوه بر این فیبر، سطح کلسترول خون را کاهش می دهد ودر بهبود وضعیت بیماران قلبی  عروقی و کاهش احتمال بروز حملات قلبی سودمند است.

اخبار برگزیده