اخبار

 عضو محترم هیئت مدیره و معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی سفر به استان مازندران با مسئولین محترم و همکاران در این استان دیدار و گفتگو نمود.

جناب آقای مهندس علیزاده عضو محترم هیئت مدیره و معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به اتفاق مهندس افچنگی کارشناس مسئول هماهنگی امور استانها در سفری یک روزه به استان مازندران در جریان کامل ظرفیت ها و توانمندی های بخش کشاورزی  و شرکت خدمات حمایتی استان قرار گرفتندکه شرح مختصری از این گزارش به شرح ذیل می باشد:

1-حضور در دفتر کار مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران

آقای مهندس علیزاده بعد از تشریف فرمایی به استان مازندران بلافاصله با حضور در دفتر کار مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران حضور یافتند . در این نشست مهندس سلطانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران با عرض خیر مقدم به مهندس علیزاده به خاطر تشریف فرمایی ایشان به استان مازندران گزارش کاملی از وضعیت نیروی انسانی ، فضای اداری، انبارها، مقدار تامین و توزیع نهاده های کشاورزی در سطح استان مازندران ارائه دادند و و با عنایت به محوریت اقتصادی بخش کشاورزی در مازندران خواستار حمایت های همه جانبه ستاد مرکزی شرکت از استان مازندران شدند.

2-نشست هم اندیشی با کارگزاران شهرستانهای مرکزی استان مازندران

جناب مهندس علیزاده معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سپس با هدف آشنایی نزدیک با مشکلات و نظرات کارگزاران در نشست هم اندیشی کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در شهرستانهای مرکزی استان مازندران ((شهرستانهای ساری، میاندرود، جویبار و قائم شهر)) در سالن جلسات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ساری حاضر شدند و پای درد و دل کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران نشستند.در این همایش که با حضور بیش از 30 کارگزار فعال منطقه برگزار شد. در ابتدا کارگزاران حاضر در جلسه به مشکلات خود اشاره کردند که مهم ترین این مشکلات شامل وثیقه ملکی، عدم نقدینگی، مالیات برارزش افزوده ، عدم فروش اعتباری ، خرید ترکیبی کودها، پرداخت تفاوت بهای کود، پرداخت کارمزد بذر ، تفاوت کودهای دانه ریز و دانه درشت ، کیفیت پایین برخی از کیسه های حمل و نگهداری کود بخصوص از مبادی بوده اند. در ادامه این همایش مهندس علیزاده عضو هیئت مدیره و معاون امور بازرگانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با تقدیرو تشکر از مهندس قاسم نژاد و مهندس سلطانی از برگزاری این جلسه و با  تبریک هفته دولت و اعیاد قربان و غدیر گفتند.فلسفه این مسافرت ، ملاقات با ریاست سازمان جهاد کشاورزی-مدیران استانی و کارگزاران و حتی کشاورزان می باشد و کارگزاران به عنوان بازوان شرکت هستند در تامین و توزیع نهاده ها، موسسه خاک و آب  کشور که مشخص کننده نیاز کودی کشور است مصرف تا 4 میلیون تن برای کل کشور را توصیه نموده و وزارت جهاد کشاورزی  براساس سطح کشت ، میزان 2 میلیون و 350 هزار تن را مصوب کرد. وی افزود کود ازته موردنیاز بخش کشاورزی 2 میلیون و 200 هزار تن می باشد که سهمیه توزیع خدمات حمایتی کشاورزی حدود 68% و مابقی 32% سهمیه تعاونی است و این کودها از  مجتمع های پتروشیمی رازی ،مرودشت، کرمانشاه ،عسلویه و بجنورد تأمین می شود.

ایشان اضافه کردند تا به امروز 135% سهمیه پتروشیمی بجنورد گرفتیم یعنی تا پایان شهریور سهمیه را دریافت کردیم، بنابراین ناگزیریم که کود اوره استان مازندران را از عسلویه تهیه کنیم. یارانه ایی که دولت به کود شیمیایی می دهد بسیار کم می باشد. برای کود فسفات موردنیاز کشور 525000 تن تمام پتانسیل در کشور وجود دارد ولی دربخش تولید فسفات .به 100 هزار تن نمیرسد که برای تأمین مابقی کود باید از خارج وارد نمائیم. از کارخانجات معتبر اروپایی و کشورهای تونس و مراکش رایزنی کردیم ارزش ریالی  این معاملات 600 میلیارد تومان است.کود پتاسه موردنیاز 180000تن پتاس و 100 هزار تن کلرور پتاسیم که حدود 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز است . تامین این کودها نیاز به مبالغ هنگفت اعتبار میباشد. در بعضی از کودها شاید هزارتومان یارانه پرداخت می شود .کسری منابع فروش از محل یارانه باید تأمین شود که متاسفانه عملی نشد که مقرر شد در روزهای آتی یارانه پرداخت شود .ممنوع بودن فروش اعتباری کود به دلیل محدود بودن منابع مالی میباشد .انشاالله روزهای آتی منابع مالی مرتفع شود و فروش اعتباری را ابلاغ می نمائیم.

ایشان همچنین اضافه کردند در حال حاضر هیچگونه مشکلی در تدارک کودهای موردنیاز وجود ندارد . مشکل کود بجنورد (بزودی حل خواهد شد.) و در این زمینه مقرر شد ماهانه 10 هزار تن اوره از طریق طرح سوآپ ماهیانه به شرکت بدهند.ایشان همچنین اضافه کردند هدف از توزیع کودهای غیرتکلیفی جهت حمایت از کشاورزان و کارگزاران میباشد و این مسئله باید با قوت از سوی استانها پیگیری و اجرایی گردد.

3-دیدار با ریاست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بعد از  نشست هم اندیشی با کارگزاران به دلیل اهمیت بخش کشاورزی استان مازندران به عنوان نگین کشاورزی ایران و قابلیت های بی شمار این بخش در استان سرسبز مازندران جناب آقای مهندس علیزاده به دیدار مهندس دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران رفتند و از نزدیک در جریان چگونگی توسعه بخش کشاورزی استان در سالهای اخیر قرار گرفتند . در این دیدار جناب آقای مهندس حیدرپور با قدردانی از سفر مهندس علیزاده به استان مازندران و رسیدگی به روند تهیه و توزیع نهاده های کشاورزی از نزدیک افزود در حال حاضر  استان مازندران در بخش های زراعت و باغبانی بخصوص در زمینه برنج و مرکبات دارای رتبه نخست کشور می باشد و در تولید 10 محصول کشاورزی دارای رتبه اول تا سوم  می باشد که تمامی این قابلیت ها و پتانسیل ها وظیفه ما را در توسعه بخش کشاورزی و ارتقاء تولید و استمرار آن بسیار تعیین کننده و حساس می نماید. در ادامه این دیدار آقای مهندس علیزاده با تقدیر ویژه از مهندس حیدرپور به دلیل ارتقاءجایگاه بخش کشاورزی مازندران در سطح کشور افزود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای ارتقاء تولیدات بخش کشاورزی در استان مازندران آماده هرگونه همکاری می باشد و برای تامین تمامی نهاده های موردنیاز بخش کشاورزی استان مازندران آمادگی کامل دارد.

4-ملاقات با مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

بعد از دیدار با رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مهندس علیزاده با حجت الاسلام والمسلمین موسوی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی مازندران ملاقات کردند. در این ملاقات حاج آقا موسوی با خیر مقدم به مهندس علیزاده ، اظهار امیدواری کردند حضور ایشان به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت خدمات حمایتی کشاورزی منشاء خیر برای توسعه بخش کشاورزی استان گردد و مشکلات مربوط به تامین و توزیع نهاده های کشاورزی در تمامی زمینه ها برطرف گردد. ایشان هم چنین افزودند خدمت به کشاورزان خدمت به بهترین بندگان خداست که دارای ارج و قرب ویژه نزد قادر متعال می باشد. در ادامه آقای مهندس علیزاده از رهنمودهای حاج آقا موسوی قدردانی نمودند.

5-نشست صمیمی با همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران:

مهندس علیزاده :با حضور در جمع همکاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مازندران در اتاق جلسات این مدیریت با تبریک هفته دولت و تبریک اعیاد قربان و غدیر برای تمامی همکاران آرزوی موفقیت توام با صحت و سلامت به اتفاق خانواده محترمشان نمودند.ایشان افزودند براساس برنامه ای که در هیئت مدیره هماهنگ کردیم مقرر شد اعضاء هیئت مدیره از نزدیک با همکاران دیدار داشته باشند که این سفر  هم بسیارخوب و انتقادی و دلسوزانه بود.

بنابراین وظیفه خود می دانم سلام گرم مهندس رسولی و اعضای هیئت مدیره را خدمت شما برسانم. ایشان اضافه کرد کار ما در کود از دو ماه قبل که وارد سیستم شدیم شروع گردید و در این زمینه علیرغم عدم اختصاص یارانه اما همچنان متعهد به تامین کودهای موردنیاز کشور می باشیم.

در این زمینه بعد از استقرار تیم جدید مناقصات بین المللی متعددی برگزار شد و در حال حاضر ما هیچگونه مشکلی در تامین کودهای شیمیائی نخواهیم داشت

ایشان اضافه کرد توزیع بذور کلزا شروع شد و وزارتخانه اهمیت ویژه به شرکت دارد .

در زمینه مشکل بذر شبدر سعی و تلاش می کنیم که حل نمائیم.

ایشان با اشاره به اینکه کودهای غیرتکلیفی سبد کودی باید افزایش یابد افزود هم اکنون شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با قدرت در صحنه است و توسعه کودهای غیرتکلیفی یکی از برنامه های ماست.ایشان همچنین افزودند فضا برای  فعالیت باشگاه کشاورزان مهیاست و هیئت مدیره درصدد تقویت باشگاه کشاورزان است و در این زمینه تلاش ها باید بیش از پیش افزایش یابد.

در زمینه مزایای پرسنلی این نوید را میدهم که جناب آقای رسولی و منصوری با تمامی توان به دنبال پیگیری موضوع هستند و انشاالله از مهرماه تغییراتی در اضافه کار و ماموریتهای همکاران شاهد خواهیم بود.

در انتهای این دیدار مسائل و مشکلات از سوی همکاران مطرح و پاسخ های لازم توسط مهندس علیزاده به آنها ارائه گردید.

6-بازدید از انبارهای نهاده های کشاورزی:

پس از ملاقات های صورت گرفته مهندس علیزاده عضو محترم هیئت مدیره و امور بازرگانی شرکت از انبارهای نگهداری نهاده کشاورزی موجود در استان مازندران بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی  حمل، تخلیه ، بارگیری و توزیع نهاده های کشاورزی بخصوص کود و بذر از انبارهای استان قرار گرفتند.


اخبار برگزیده