اخبار

.

       به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان، در راستای اجرای بخشنامه های دولت، که دستگاه های اجرایی را موظف و مکلف نموده، کلیه معاملات خود اعم از خرید جزئی و متوسط، مناقصه و مزایده، را با هدف اجرای اقتصاد مقاومتی، شفافیت مالی، مبارزه با فساد و هرگونه رانت خواری، برقرای محیط رقابت پذیرسالم  و کاهش هزینه ها، از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد) انجام دهند، این شرکت نیز همسو و همراه با سایر دستگاه های اجرایی، آمادگی خود را در این زمینه اعلام داشته و برای تحقق این مهم، کارگاه آموزشی «سامانه تدارکات الکترونیکی دولت (ستاد)» با تدریس "سید صابر میرکاظمی" مدیر سامانه تدارکات الکترونیک دولت در استان گلستان جهت آشنایی و آموزش کارپرداز،  و اعضای  کمیسیون  معاملات استان  و همکارانی که در راستای مسائل مالی و پشتیبانی انجام وظیفه می نمایند، به مدت  یک روز  در روز پنج شنبه مورخ26/11/96 برگزار شد.

 ابتدا مهندس حسام، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان  ضمن  عرض خیر مقدم، اهمیت این سامانه را یاد آور شدند و تاکید نمودند با دقت و حساسیت  موارد آموزشی مرتبط  را فرا گرفته، تا در ادامه فعالیت در شرکت بدون کو چکترین مشکل و  ضعف کلیه معاملات از طریق((س ت 1 د)) صورت پذیرد و تشکر ویژه داشتند از  آقای مهندس میر کاظمی که علی رغم مشغله فراوان در استان، این فرصت را در اختیار این شرکت قرار دادند.

در ادامه  آقای سید صابر میر کاظمی مدیر سامانه تدارکات الکترونیک دولت در استان گلستان در کارگاه  آموزشی توجیهی مربوطه اظهار کرد: این جلسه برای توجیه طرح سامانه الکترونیکی دولت است، مطابق قانون مجلس شورای اسلامی، دولت را موظف کرد که راه اندازی سامانه تدارک دولت را انجام دهد. وی تأکید کرد: البته کلید این کار از سال ۸۹-۸۸ زده شده بود اما اکنون جزء ابلاغ های رسمی است که در راستای شفافیت برای کلیه معاملاتی است که در راستای این سامانه انجام می شود.وی اضافه  کرد: اطلاع رسانی و آموزش جزو وظایف ماست و این اولین جلسه ای است که در این راستا تشکیل می شودمیر کاظمی به مزایای این سامانه اشاره کرد و گفت: بر اساس این سامانه، سازمان امور مالیاتی می تواند تمام خرید و فروش ها را ببیند و مالیات های آن را تعیین کند، بنابراین درآمد مالیاتی بالا می رود.وی افزود: همچنین سامانه جلوی  هر گونه فساد احتمالی در معاملات دولتی را می گیرد و همه می توانند در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنند. مدیر سامانه تدارکات الکترونیک دولت در استان گلستان به کاهش زمان انجام معاملات اشاره کرد و گفت: این سامانه ۲۴ ساعته فعال بوده و معاملات سریع و حتی خارج از ساعات اداری انجام  می شود.وی بیان کرد: این سیستم جزو وظایف دستگاه های اجرایی است، دیوان محاسبات نامه های آن ها را داده و تمامی دستگاه های اجرایی موظف به رعایت آن هستند. وی همچنین اظهار کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  فقط متولی راه اندازی ای سامانه است، و در هر استان یک نماینده وجود دارد که اگر مشکلی در سامانه به وجود آمد را برطرف کند.در ادامه، مسائل آموزشی ارائه شده و فراگیران بصورت پرسش و پاسخ با شیوه اجرایی آن آشنا شدند.