اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان(جیرفت)،

محمد شریفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان گفت: در اوایل مرداد ماه سال جاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی جنوب کرمان،موظف شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار دو هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات (DAP) را که از منابع داخلی و خارجی تامین گردیده ، برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه ها، در منطقه جنوب استان کرمان در اختیار کشاورزان قرار دهد.

در همين راستا شریفی به بيان آخرين اقدامات شرکت خدمات حمايتي کشاورزي در زمینه اجرای برنامه فوق پرداخته و اظهارداشتند: مطابق برنامه  سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ، این شرکت مکلف گردید که در سال جاری مقدار  دو هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات را تامین و از طریق شبکه  کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان عزیز توزیع نماید. با توجه به شناخت کشاورزان از اثربخشی این کود فسفاته و نیاز بخش کشاورزی به آن، بلافاصله برنامه تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

وی همچنین افزود: هیچ نوع محدویتی از نظر نوع کشت و محصول وجود نداشته و درچارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی در کلیه شهرستانهای جنوب کرمان ، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند و کود دی‌آمونیوم‌فسفات به آنها تخصیص داده شود، این کود را از کارگزاریهای شرکت خدمات حمایتی کشاورزی دریافت نمایند.

شریفی همچنین در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در منطقه جنوب کرمان اعلام نمود: هم اکنون این میزان بیش از 8 هزار و 500 تن می‌باشد که مقدار مطمئن و قابل اعتمادی می‌باشد .

وی در پایان گفت: شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهم‌ترين شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت جهاد کشاورزي است که به‌عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تامين و توزيع نهاده های کشاورزي در ايران، وظيفه بسيار مهم تامين و توزيع انواع نهاده‌هاي کشاورزي بویژه کودهاي يارانه‌اي را در کشور برعهده دارد. اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس را به بهترين نحو ممکن، به انجام رسانده و علي‌رغم وجود تمامي چالش ها در چند سال اخير به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و ...، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامي کودهاي یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نياز کشاورزي کشور را به موقع تأمين نموده و از طریق شبکه کارگزاری توزیع کود خود، در اختيار کشاورزان ، قرار دهد.