اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،

حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه مقدار 842 تن کود کشاورزی پتاسه بین انبار کارگزاران در سطح استان توسط پیمانکار حمل توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول: انواع کودهای کشاورزی به صورت یارانه‌ای با قیمت‌های مصوب، تحت کنترل و نظارت کامل این مدیریت با صدور حواله الکترونیکی برای مصرف کشاورزان تامین می‌شود.

ابراهیمی‌زاده در ادامه گفت: کودهای پتاس به عنوان یک کود زیستی دارای مقادیر بالایی از این عنصر هستند که برای کشاورزی و رشد گیاهان بسیار موثر است. به این دلیل که عنصر پتاس قابلیت جذب بالایی دارد. همچنین همه گیاهان برای رشد خود به این عنصر به شدت نیازمند هستند اما در خاک این عنصر به اندازه کافی موجود نیست و لازم است که نیاز گیاهان را از طریق کود تامین کرد. از طرفی کاربرد کود پتاس در جذب مواد معدنی و پرخاصیت آنقدر ضروری است که در واقع عنصری ضروری و جز لاینفک خاک باید محسوب شود.

وی در پایان افزود: برای حمایت از حقوق کشاورزان در عملیات پایش، کنترل و جلوگیری از ورود کودهای ناسالم به چرخه کشاورزی استان، اقدامات مستمری توسط مدیریت این شرکت از کارخانه‌های تولیدی تا انبار کارگزاری‌ها انجام می‌شود.