اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی،

با هدف آشنایی بیشتر بهره برداران بخش کشاورزی از سبد کودی شرکت، همایش یک روزه آموزشی، ترویجی با حضور 24 تولیدکننده کود که عمدتاً دانش بنیان هستند و محققین، کارشناسان، کارگزاران توزیع نهاده های کشاورزی و بهره بردارن مختلف بخش کشاورزی روز بیستم شهریور ماه در تبریز برگزار شد.

صادق نادری صومعه مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه یکی از برنامه های این شرکت جهت تحقق بخشیدن به فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در راستای شعار سال، جهش تولید با مشارکت مردم را، هدف این همایش دانست.

وی افزود: بنا به گفته محققان و متخصصان در امر تغذیه گیاهی 16 و بعضاً 17 عنصر ضروری برای رشد گیاه وجود دارد که سه عنصر از طریق آب و هوا تأمین می شود و بقیه عناصر به دو صورت پرمصرف و کم مصرف برای رشد گیاهان ضروری می باشد که از خاک و کودهای مصرفی تأمین می شوند.

عمده کودهای پرمصرف ازته، فسفات و پتاس به صورت یارانه دار بر اساس برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی از طریق شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تأمین و بین کشاورزان محترم توزیع می شود. کشاورزان می توانند در جهت افزایش و جهش تولید محصولات کشاورزی خود از لحاظ کمی و کیفی می‌توانند برای تغذیه تکمیلی محصولات خود و تأمین عناصر کم مصرف و ریز مغذی، با توجه به نیاز محصول بر اساس آنالیز خاک و برگ، از محصولات تولیدی این قبیل تولید کنندگان که دارای تفاهم نامه با شرکت خدمات حمایتی کشاورزی می باشند را تهیه و در مزارع و باغات خود مصرف نمایند.