اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

 

باتوجه به اینکه درمرحله برداشت محصول کیوی در سطح استان گیلان هستیم حسن همتی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان گفت: در سال جاری مقدار بیش از 558 تن کود میان باغداران کیوی در سطح استان به تفکیک بیش از(356 تن ازت،46 تن فسفات،156 تن پتاس) جهت بهره برداری و کیفیت بیشتر محصولات در میان کشاورزان استان گیلان توزیع شده است.

درختان کیوی نیز مانند سایر درختان میوه جهت رشد مناسب و داشتن میوه با کیفیت به یک برنامه کوددهی مناسب نیاز دارند و چنانچه یکسری از املاح و مواد مغذی برای آنها فراهم نگردد رشد درختان متوقف می گردد و سبب محصول دهی نامناسب می شوند،بنابراین در کنار سایر پارامترها مانند نور، دما،...کود دهی از عوامل ضروری است.

همتی در ادامه درباره بهترین کودها برای درختان کیوی افزود: درخت کیوی جهت رشد به عناصر نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیاز ویژه ای دارد و باید از کودهایی که حاوی این عناصر هستند استفاده شود. ازت یکی از عناصر مهم برای رشد بهینه درخت کیوی می باشد و چنانچه به میزان کافی در اختیار درخت قرار نگیرد رشد نهال دچار کاهش قابل توجهی می گردد. همچنین منگنز، منیزیم و سولفات نیز از ریزمغذی هایی هستند که موقع کود دهی درخت کیوی باید از کودهای میکرو حاوی آنها نیز استفاده کرد.