اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان 

آقای بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: به منظور نظارت بر روند توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای، تیم پایش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان بصورت مستمر و روزانه به محل کارگزاران و عاملین فروش شرکت در شهرستان ها بصورت حضوری مراجعه کرده و روند توزیع کود تا رسیدن به دست مصرف کننده نهایی را مورد رصد و پایش قرار می دهد.

الیاسی افزود: عملیات پایش طبق دستورالعمل های دفتر مرکزی شرکت به انجام می رسد و در این بررسی ها مشکلات شناسایی و برای رفع آنها اقدام می گردد و همچنین از ورود کودهای تقلبی و بی کیفیت به چرخه کشاورزی جلوگیری می شود.

ایشان گفت: در همین راستا از ابتدای سالجاری تا کنون تعداد 197 مورد بازدید میدانی از روند توزیع کودهای کشاورزی یارانه ای در سراسر استان به انجام رسیده است . 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: در عملیات پایش، مواردی چون وضعیت انبار، ذخیره انباری، نحوه انبارداری، نحوه نمونه برداری از کود جهت ارسال برای آنالیز و تائید اصالت، صفافی و پارت چینی کودها، نظافت انبار، توزیع بر اساس حواله الکترونیک، فاکتورهای فروش، مبالغ دریافتی، تابلوی کارگزاری و قیمت کودها و محل نصب آنها بازبینی می گردد و در کل نحوه عملکرد کارگزار مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد و در نتیجه عملکرد بهتر با رفع اشکالات و نواقص احتمالی در کارگزاری که در نهایت رضایت کشاورز را به دنبال خواهد داشت .

ایشان گفت: از اهداف مهم عملیات پایش در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی پیگیری تحویل کود سالم و با کیفیت و با قیمت مصوب به کشاورز است که با دیدار چهره به چهره با کشاورزانی که کود دریافت کرده اند و هم با تماس تلفنی موارد بررسی و پیگیری می گردد .   

وی در پایان عنوان کرد: با رصد و پایش دقیق کودهای کشاورزی از زمان بارگیری در مبادی و پتروشیمی ها تا تخلیه در انبار کارگزار و تا زمانی که به دست کشاورزان و باغداران عزیز برسد، از ورود کودهای بی کیفیت و تقلبی به چرخه کشاورزی کشور جلوگیری می گردد و کشاورزان نیز با آسودگی خاطر، نهاده های مورد نیاز خود را با برند معتبر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مورد استفاده قرار می دهند.