اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،

حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: به منظور تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی استان اصفهان از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه مقدار 4045 تن کود کشاورزی اوره تولیدی پتروشیمی شیراز به این استان حمل و توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول: این میزان کود برای عاملین توزیع کود کشاورزی در استان اصفهان حمل گردید تا بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شود.

وی در ادامه گفت: کود اوره به شکل کریستال‌های سفید رنگ دارای نیتروژن بالا است. ترکیبی بی بو و بی رنگ با نقطه ذوب بسیار بالا که همین موضوع سبب شده تا کشاورزان بتوانند بدون احساس خطر از انفجار و اشتعال آن را ذخیره سازی کنند.

ابراهیمی‌زاده خاطر نشان کردبا این حال، استفاده بی‌رویه و نادرست از کود اوره می‌تواند منجر به مشکلات زیست‌محیطی شود. برای کاهش اثرات منفی اوره بر محیط‌ زیست، کشاورزان باید به دقت مقدار و زمان استفاده از این کود را مدیریت کنند. استفاده از تکنیک‌های کشاورزی دقیق مانند کوددهی متناسب با نیاز واقعی محصول و استفاده از روش‌های آزمایش خاک برای تعیین دقیق میزان نیتروژن مورد نیاز می‌تواند به بهینه‌سازی استفاده از اوره کمک کند.

اخبار برگزیده