اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم،

 

کشاورزان برای دریافت کود کشاورزی یارانه‌ای احراز هویت می‌شوند؛ بنابراین کشاورزان باید توجه داشته باشند در هنگام ثبت و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه پهنه‌بندی، شماره تلفن همراهی را ارئه دهند که با کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای آنان مطابقت داشته باشد.

در راستای مبارزه با فساد و قاچاق کالا، جلوگیری از توزیع خارج از شبکه رسمی، شفاف سازی و مصرف بهینه کودهای یارانه‌ای و همچنین پیشگیری از هرگونه سوءاستفاده از این نهاده استراتژیک کشاورزی، صدور حواله الکترونیکی کود و تحویل سهمیه کودی کشاورزان براساس تطبیق کد ملی و شماره همراه کشاورز انجام می‌شود.

باتوجه به بهره‌برداری از وب سرویس کنترلی شاهکار وزارت جهاد کشاورزی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی (توزیع کود یارانه‌ای)، صدور حواله الکترونیکی سهمیه کود کشاورزان صرفا پس از صحت سنجی و شناسایی مالکیت شماره همراه کشاورز براساس تطبیق با کد ملی کشاورز امکان‌پذیر خواهد بود.

در صورت مطابقت اطلاعات در تمام مراحل، حواله الکترونیکی کود شیمیایی برای کشاورز صادر می‌شود؛ حواله الکترونیکی شامل اطلاعاتی مانند: نوع کود، مقدار کود، نام کارگزاری، تاریخ و زمان تحویل است و کشاورزان می‌توانند با استفاده از حواله الکترونیکی به کارگزاری‌های مجاز توزیع نهاده‌های کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مراجعه کرده و کود مورد نیاز خود را دریافت کنند.

در صورت عدم تطبیق کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای متقاضیان کود با شماره تلفن همراه آنان، امکان صدور حواله الکترونیکی کود و در نتیجه تحویل کود میسر نیست؛ در این صورت کشاورزان باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی بخش خود نسبت به اصلاح و تکمیل اطلاعات خود در سامانه پهنه بندی وزارت جهاد کشاورزی اقدام کنند.

کشاورزان باید توجه داشته باشند در هنگام ثبت و درج اطلاعات هویتی خود در سامانه پهنه بندی، شماره تلفن همراهی را ارئه دهند که با کد ملی و مشخصات شناسنامه‌ای آنان مطابقت داشته باشد.

براساس سهمیه مصوب ابلاغی برای تامین و تدارک کودهای شیمیایی یارانه‌ای از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۳۳ درصد برنامه ابلاغی معادل ۶۰۰۰ تن انواع کودهای اوره ، فسفاته و پتاسه تدارک شده است.

شرکت خدمت حمایتی کشاورزی استان قم در چهار ماهه ابتدای سال جاری بیش از ۲۳۰۰ تن کود برای مصرف بخش کشاورزی استان از طریق ۲۲ کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی توزیع کرده است؛ درحال حاضر نیز بیش از ۳۰۰۰ تن انواع کودهای مذکور در انبارهای تحت پوشش برای توزیع و مصرف محصولات مشمول الگوی کشت استان وجود دارد.

isna.ir/xdRwdG

اخبار برگزیده