اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی؛

 

دوازدهمین جلسه ستاد زراعت استان خراسان رضوی با حضور مهندس مهاجر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، مجری طرح گندم کشور، ریاست سازمان جهاد، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان و جمعی از مسئولین ستادی و شهرستانی برگزار شد.

غلامرضا قنبری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: امنیت غذایی با تولید پایدار ارتباط نزدیکی دارد. اگر تولید پایدار نداشته باشیم نمی‌توانیم در تأمین امنیت غذایی کشور اطمینان لازم را داشته باشیم.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: مهم‌ترین مؤلفه در موضوع تولید پایدار قیمت تمام شده تولید است. به جرأت می‌توانم بگویم ما در بیشتر محصولات مورد نیاز کشورمان نه تنها می‌توانیم نیاز جامعه خود را تأمین کنیم، بلکه می‌توانیم پشتیبان بخشی از جامعه جهانی و تأمین‌کننده بخشی از غذای کشورهای جهان هم باشیم.
حسین عطائی سلامی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گزارش جامعی از عملکرد توزیع کودهای یارانه ای در سه سال گذشته ارائه کرد و گفت: با توجه به بررسی آمار سه ساله خوشبختانه توانستیم با همکاری سازمان جهاد و مرکز تحقیقات به منظور تقویت خاک، حاصلخیزی و محصولات بیشتر، با آموزش مستمر و برگزاری همایش ها و جلسات آموزشی کشاورزان را به استفاده از کودهای پایه ترغیب نمائیم.

وی همچنین گزارش سه ماهه تامین، تدارک و توزیع کود های یارانه ای استان را ارائه نمود و خاطرنشان کرد: علی رغم مسائل و مشکلات پیش رو، این استان تاکنون برای تامین کودهای درخواستی شهرستان ها کمبودی نداشته و مطابق برنامه وزارت توزیع انجام شده است.

عطائی در ادامه با اشاره به درخواست های کشاورزان و بازدیدهای میدانی در شهرستان ها افزود: مطابق مصوبه جلسه کمیته فنی استان در سه ماهه ابتدای سال جاری با 24 انبار جدید برای کارگزاران به منظور تامین به موقع کود و دسترسی آسان کشاورزان منطقه، در شهرستان های مشهد، سرخس، خواف، نیشابور، چناران، فریمان و ... موافقت و برای ادامه روند کار در حال پیگیری می باشد.

 

اخبار برگزیده