اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی  

 

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در حاشیه همایش آموزشی، ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای معرفی سبد کودی خود از ابتدای سال جاری هفت همایش کشوری برگزار کرده که خراسان جنویی یکی از این استان ها بوده است.

 محمد مهدی سعیدی از حضور 11 شرکت دانش بنیان و تولید کننده کود کشاورزی در این همایش خبر داد و افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استاندارد سازی این تولیدات را هم رصد می کند و در سطح کشور 3500 کارگزار خدمات حمایتی کشاورزی وجود دارد که ما تلاش داریم محصولات این شرکت ها را به این کارگزاری ها هم معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 100 شرکت تولید کننده محصولات کودی با شرکت خدمات کشاورزی کشور تعامل دارند، گفت: درحال حاضر بیش از هزار قلم کالا و محصول کشاورزی در سراسر کشور تحت پوشش سبد کودی ما قرار دارند.

وی از فعالیت یک شرکت تولیدکننده کود کشاورزی در شهرستان سرایان خبر داد و افزود: خراسان جنویی ظرفیت تولید ریزمغزی ها را دارد و اگر سرمایه گذاری ورود پیدا کند شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور حمایت های لازم را خواهد داشت.

سعیدی با اشاره به اینکه  90 درصد کودهای توزیعی در کشور تولید داخلی است، اذعان داشت: پتروشیمی های ما علاوه بر تامین نیازهای داخل، صادرات کودهای کشاورزی را هم در دستور کار دارند.

 وی با تاکید بر اینکه خودکفایی تولید کودهای کشاورزی در دستور کار ما قرار دارد، عنوان کرد: اگر ما به شکل درست و صحیح و به مقدار کافی از کودها استفاده کنیم و قبل از مصرف، آزمایش خاک را انجام داده تا فقر خاک و نیاز آن به نوع خاصی از کود مشخص شود قطعا بهره وری محصولات را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه استفاده از کودهای کشاورزی 30 تا 50 درصد در افزایش محصولات کشاورزی تاثیرگذار است، گفت: یکی ازبرنامه های ما معرفی فواید و اثرات مثبت کود برای محصولات کشاورزی است.

 

اخبار برگزیده