اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،

حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از تامین توزیع 37 تن نهاده کشاورزی پتاسه (سولفات پتاسیم گرانوله تولیدی پتروشیمی ارومیه) به مقصد شهرستان گراش در خرداد ماه خبر داد.

به گفته این مقام مسئول: کودهای کشاورزی به منظور افزایش میزان محصول، ارتقاء کیفیت محصول تولیدی و یا بهبهود کیفیت خاک مورد استفاده قرار می گیرند.

وی در ادامه گفت: کودهای پتاسه از مهم‌ترین منابع تأمین پتاسیم مورد نیاز برای گیاهان زراعی و از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای گیاهان محسوب می‌شوند. پتاسیم بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیک گیاهان را هدایت کرده و در چرخه رشد آنها عنصری ضروری است. گیاهان در اثر کمبود پتاسیم مقاومت خود را از دست داده و در برابر تنش‌ها، آفات و بیماری‌ها آسیب پذیر می‌شوند. کمبود پتاسیم می‌تواند فرآیندهای مهمی مانند تنفس سلولی، فتوسنتر، تبخیر و تعرق را نیز با اختلال مواجه کند. بنابراین در صورت مشاهده علائم کمبود پتاسیم در گیاه می‌توان با استفاده از کود پتاس اقدام به رفع نیاز گیاه نمود تا از آسیب‌های جدی به گیاه ممانعت شود.

حمید ابراهیمی‌زاده با اعلام خبر فوق افزود: کودهای کشاورزی توسط کارگزاران مستقر در شهرستان گراش به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تحویل داده شد.

اخبار برگزیده