اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی؛

مدیرشرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی در مصاحبه ای که به مناسبت هفته جهاد داشت، به بیان گزارش عملکرد شرکت پرداخت و اظهار داشت: به تمامی محصولاتی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان به عنوان الگوی کشت تعیین شده باشند، کودهای یارانه ای اختصاص داده می شود.
 
حسین عطائی سلامی افزود: از ابتدای سال جاری تا تاریخ 25 خردادماه بیش از 30.588تن انواع کودهای کشاورزی ازته، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است.
 
به گفته این مقام مسئول، از این مقدار کودهای توزیع شده، 27.760 تن ازته، 1.634 تن پتاسه و 1.194 تن فسفاته بوده که از مبادی حمل و پتروشیمی‌ها و همچنین از محل ذخیره انبارها، از طریق شبکه بزرگ کارگزاران استان به مقصد 184 کارگزار شرکت در تمامی شهرستان‌های خراسان رضوی ارسال شده است.
 
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه این شرکت توانسته با توجه به پراکندگی جمعیت در شهرستان های استان با کارگزاران امین و مورد اعتماد قراردادهایی را منعقد تا به هنگام توزیع کود، کشاورزان از خدمات مورد نیاز بهره مند شوند.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: این کودها بر اساس حواله الکترونیکی به کشاورزان داده می شود.
 
وی بااشاره صدور 72 هزار و 695 حواله الکترونیک از ابتدای امسال تا کنون خاطرنشان کرد: تمام تلاش مجموعه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان  بر این است که کود مورد نیاز کشاورزان به موقع تأمین و در اختیارشان قرار گیرد.
 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان در ادامه با اشاره به بهره برداری وب سرویس شاهکار از 16 خرداد ماه سال جاری در وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: این سرویس در راستای اجرای قوانین پولشویی، بررسی آنلاین عملکرد کارگزاران، پیشگیری از وقفه در خدمت رسانی به کشاورزان، پایش و کنترل صحت توزیع کارگزاران راه اندازی گردید.
 
عطائی در همین خصوص اظهار داشت: مجوز صدور حواله الکترونیک سهمیه کودی کشاورزان صرفا پس از صحت سنجی و شناسائی مالکیت شماره همراه کشاورز بر اساس کدملی انجام خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه سیستم نظارت و پایش مواد کودی بر توزیع کود یارانه ای وجود دارد، اظهار داشت: نظارت دقیق بر روی تمامی محموله ها از درب کارخانه یا کشتی تا زمان تحویل به کشاورزان به صورت دقیق انجام می گردد که پس از ثبت این اطلاعات در سامانه حمل و نقل و پایش مواد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی و پنجره واحد سامانه ستاد مباره با قاچاق کالا و ارز قابل مشاهده است.
اخبار برگزیده