اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان:

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان گفت: در اسفند ماه 1402 مقدار 4423 تن، کود یارانه ای بین کارگزاران استان کرمان که شامل انواع ازته 3121 تن انواع فسفاته 666 تن انواع پتاسه 636 تن توزیع شده است.

مهندس محمد محسن قاسمی اظهار کرد: انواع کود‌های ازته، فسفاته و پتاسه به ‌عنوان ذخیره استراتژیک برای توزیع به ‌موقع و تامین نیاز کشاورزان در انبار‌های تحت پوشش این شرکت در استان موجود است و عملیات تدارک کود تا پایان سال طبق برنامه زمان‌بندی شده بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

قاسمی اظهار کرد: در راستای اجرای دستور العمل های صادره در خصوص سامانه پایش کودی و لزوم صدور حواله الکترونیکی برای تحویل کودهای یارانه ای به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی، از ابتدای سال جاری تا پایان اسفند ماه تعداد 171695 حواله الکترونیکی برای کشاورزان از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی توسط خدمات جهاد کشاورزی شهرستان های صادر گردید که تعداد 171139 حواله توسط کارگزاران در سامانه ثبت و براساس مقدار کود درخواست شده بین کشاورزان توزیع گردید.

وی بیان کرد: خط قرمز ما در برنامه تأمین و تدارک نهاده‌های کشاورزی، کیفیت آنها است و فرآیند کنترل کیفیت در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که از کارخانه‌های تولیدی تا شبکه کارگزاری‌ها را در بر می‌گیرد، به طور سیستماتیک اجازه ورود و توزیع کودهای کم کیفیت را نمی‌دهد.

قاسمی ضمن بیان این مطلب افزود: تخصیص کود به کشاورزان براساس اطلاعات زمین و محصول ثبت شده در سامانه جامع پهنه بندی و از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی انجام می شود و این سامانه امکان رصد، کنترل سریع و به روز نوع کود، مقدار و افراد تحویل گیرنده را فراهم می کند

 

 

 

 

 

 

اخبار برگزیده